Telenet past roamingtarieven aan

Goed nieuws voor wie binnenkort op vakantie vertrekt. Want vanaf zaterdag 30 april past ook Telenet zijn roamingtarieven aan volgens de lagere prijzen in overeenstemming met de Europese Roaming Verordening. Dit is een tussenstap in afwachting van de volledige afschaffing van de roamingtarieven.

Vanaf morgen lagere roamingtarieven

Vanaf 30 april 2016 betalen KING en KONG-klanten in het buitenland bovenop hun vaste tariefplan nog slechts €0,06 per minuut, €0,02 per sms en €0,06 per megabyte mobiele data. Deze verlaagde tarieven zijn conform de Europese Roaming Verordening en zijn geldig voor alle Europese landen die deel uitmaken van de European Economic Alliance.

Alle klanten zullen per sms over de verlaagde tarieven geïnformeerd worden en de informatie zal ook terug te vinden zijn op telenet.be.

Roam like at Home

Dit is een overgangsfase in afwachting van ‘Roam like at Home’, waarbij iedereen die binnen Europa reist zal kunnen bellen, surfen of sms’en aan de nationale tarieven van zijn tariefplan. Deze afschaffing van de roamingtarieven is voorzien in de zomer van 2017.

Telenet zal zijn tarieven steeds aanpassen aan de door de Europese Commissie gereguleerde prijzen. Het bedrijf kijkt wel uit naar een aantal verduidelijkingen vanuit Europa om tegen midden 2017 “Roam like at Home”-diensten op een financieel haalbare manier aan te kunnen bieden: meer bepaald de concrete details over de Fair Use Policy en de herziening van de wholesale roamingtarieven.

Tips & Tricks

Wie buiten Europa reist, kan op telenet.be steeds de geldende tarieven raadplegen. Dankzij de Telenet mobile app hebben klanten ook continu zicht op hun verbruik. Klanten met vaste telefonie van Telenet kunnen bovendien met de Triiing-app gratis bellen via WiFi naar alle mobiele en vaste nummers, ook in het buitenland.

Isabelle Geeraerts Woordvoerster, Telenet
Over Telenet

Telenet Group is een onderdeel van Telenet Group Holding nv en is genoteerd op Euronext Brussel onder ticker symbool TNET. Voor meer informatie, surf naar www.telenet.be. Liberty Global - 's werelds grootste internationale tv- en breedbandbedrijf, investeert, innoveert en versterkt mensen in meer dan 10 landen in Europa om optimaal gebruik te maken van de digitale revolutie - bezit een rechtstreeks belang van 56,36% in Telenet Group Holding SA / NV (exclusief eventuele eigen aandelen die deze laatste van tijd tot tijd in zijn bezit heeft).

Telenet