Telenet plant ook dit jaar 3 coproducties met VRT, SBS en Medialaan

In samenspraak met de grootste Vlaamse omroepen heeft Telenet ook dit jaar weer drie coproductieprojecten geselecteerd om in 2017 zijn investeringsplicht uit het Mediadecreet te vervullen. Het Mechelse bedrijf investeert in ‘Black-out’ van productiehuis jonnydepony voor VRT, ‘Gina & Chantal’ van Sylvester Productions voor MEDIALAAN en ‘Callboys II’ van FBO voor SBS.

Elke distributeur moet volgens de investeringsplicht uit het Vlaamse Mediadecreet jaarlijks 1,3 euro per Vlaamse televisieabonnee investeren in lokale audiovisuele producties. Sinds afgelopen jaar kiest Telenet voor een bijdrage per abonnee in de vorm van coproducties.

In overleg met de grote Vlaamse omroepen heeft Telenet 3 coproductieprojecten geselecteerd en overgemaakt aan de Vlaamse Regulator voor de Media (VRM). Het gaat om:

• Callboys II – coproductie met FBO en SBS
  • Black-out – coproductie met jonnydepony en VRT
  • Gina & Chantal (werktitel) – coproductie met Sylvester en Medialaan

De projecten werden op 27 maart door de VRM erkend als coproductieprojecten in het kader van de stimuleringsregeling voor de audiovisuele sector. Eens gerealiseerd, zullen deze tv-series lineair en in open net uitgezonden worden.

Isabelle Geeraerts Woordvoerster, Telenet
Over Telenet

Telenet Group is een onderdeel van Telenet Group Holding nv en is genoteerd op Euronext Brussel onder ticker symbool TNET. Voor meer informatie, surf naar www.telenet.be. Liberty Global - 's werelds grootste internationale tv- en breedbandbedrijf, investeert, innoveert en versterkt mensen in meer dan 10 landen in Europa om optimaal gebruik te maken van de digitale revolutie - bezit een rechtstreeks belang van 56,36% in Telenet Group Holding SA / NV (exclusief eventuele eigen aandelen die deze laatste van tijd tot tijd in zijn bezit heeft).

Telenet