Telenet reageert op nieuws rond KV Mechelen

Telenet heeft het nieuws vernomen dat Olivier Somers en Stefaan Vanroy KV Mechelen en het Belgische voetbal verlaten. De club komt daarmee grotendeels in handen van Dieter Penninckx, de andere hoofdaandeelhouder. Penninckx stond nooit ter discussie in operatie Propere Handen. Een deel van zijn aandelen wordt geschonken aan de supportersvereniging van KV Mechelen.

In de context van Propere Handen was Telenet bezig met een grondige evaluatie van zijn sponsorcontract met KV Mechelen. Als buur van KV Mechelen is Telenet al 12 jaar shirtsponsor. Dit is al jaren een goede samenwerking, maar naar aanleiding van de veroordelingen door de Geschillencommissie Hoger Beroep van de KBVB in ‘Operatie Propere Handen’, wenste Telenet zich als sponsor duidelijk te distantiëren van wat er gebeurd is. Competitievervalsing strookt immers absoluut niet met de waarden van Telenet en we veroordelen dit ten stelligste. De intentie was dan ook ingezet om niet langer als shirtsponsor op te treden en de investeringen volledig te richten op de jeugdwerking van KV Mechelen.

Door de nieuwe wending in het verhaal en de nieuwe start die de club kan maken onder de hoede van Penninckx hebben we dit echter herzien. We willen de club, de spelers en de supporters alle kansen geven om na het maken van schoon schip opnieuw de competitie op de beste manier aan te vatten. We eisen wel als hoofdsponsor dat er uitgebreide maatregelen genomen worden om dergelijke zaken in de toekomst uit te sluiten, en dringen aan op interne en externe controlemechanismen.

Naar aanleiding van deze gebeurtenissen hebben we tot slot een gedragscode opgesteld die we ter ondertekening zullen voorleggen aan KV Mechelen en bij uitbreiding, al onze gesponsorde teams en clubs. Hiermee ondertekenen zij letterlijk het engagement om te handelen volgens waarden die wij als sponsor onmisbaar achten en geven we aan op elk moment van inbreuk tegen deze waarden, te kunnen ingrijpen op de sponsorovereenkomst.

Over Telenet Group NV

Telenet Group is een onderdeel van Telenet Group Holding nv en is genoteerd op Euronext Brussel onder ticker symbool TNET. Voor meer informatie, surf naar www.telenet.be. Liberty Global - 's werelds grootste internationale tv- en breedbandbedrijf, investeert, innoveert en versterkt mensen in meer dan 10 landen in Europa om optimaal gebruik te maken van de digitale revolutie - bezit een rechtstreeks belang van 57,3% in Telenet Group Holding SA / NV (exclusief eventuele eigen aandelen die deze laatste van tijd tot tijd in zijn bezit heeft).

Telenet Group NV