Telenet sluit akkoorden met MEDIALAAN in kader van overname BASE Company

De bijgevoegde informatie is gereglementeerde informatie zoals gedefinieerd in het Koninklijk Besluit van 14 november 2007 betreffende de plichten van emittenten van financiële instrumenten die zijn toegelaten tot de verhandeling op een gereglementeerde markt.

Overeenkomst met MEDIALAAN voor verkoop door BASE Company van alle JIM Mobile klanten en van haar 50% belang in VikingCo NV, de entiteit die het 'Mobile Vikings' merk uitbaat in België. De overeenkomsten zijn voorwaardelijk aan de goedkeuring van de mededingingsautoriteiten.

- Telenet maakt vandaag een nieuwe stap bekend in het overnameproces van BASE Company en bevestigt dat het overeenkomsten aangegaan heeft in het kader van het lopende onderzoek van de Europese Commissie naar de voorgestelde overname van BASE.

Telenet heeft een overeenkomst gesloten met MEDIALAAN NV om de volledige JIM Mobile klantenbasis op termijn aan MEDIALAAN over te dragen. De JIM Mobile producten worden vandaag verkocht onder een zogenaamde 'branded partner' overeenkomst die BASE Company en MEDIALAAN al in 2010 hebben afgesloten, waarbij MEDIALAAN instaat voor de marketing van de JIM Mobile producten en BASE Company voor alle andere aspecten van het mobiele product. Na de overname van BASE Company door Telenet, zou deze 'branded partner' overeenkomst nog gedurende een bepaalde tijd worden voortgezet, maar op termijn, binnen een periode van maximum twee jaar, zou BASE Company de JIM Mobile klanten overdragen aan MEDIALAAN en zou MEDIALAAN een 'full MVNO' speler worden op het BASE netwerk.

Daarnaast zou Telenet eveneens de bestaande 50% participatie van BASE Company in VikingCo NV, de entiteit die het 'Mobile Vikings' merk uitbaat in België verkopen aan MEDIALAAN. VikingCo opereert vandaag als een zogenaamde 'light MVNO' op het netwerk van BASE Company. MEDIALAAN zal ook de controle verwerven over de andere 50% aandelen van VikingCo en dus de Mobile Vikings klanten verwerven. Ook met betrekking tot deze klantenbasis is het de bedoeling dat MEDIALAAN een 'full MVNO' speler wordt op het BASE netwerk binnen de bovenvermelde termijn.

Beide overeenkomsten creëren voor MEDIALAAN het platform om een nieuwe, performante MVNO-speler te worden.

De voorwaardelijke overeenkomsten met MEDIALAAN zijn onderworpen aan de goedkeuring door de Europese Commissie van de overname van BASE Company door Telenet en aan de goedkeuring door de Belgische mededingingsautoriteit van MEDIALAANs overname van VikingCo NV en de JIM Mobile klanten.

In april 2015 maakte Telenet bekend dat het een definitief akkoord heeft getekend voor de overname van BASE Company. De transactie werd op 17 augustus 2015 aangemeld bij de Europese Commissie door Liberty Global (als meerderheidsaandeelhouder van Telenet).

Voor de klanten van Telenet, JIM Mobile, Mobile Vikings en van BASE zelf verandert er voorlopig niets.