Telenet speelt in op stijgend datagebruik en past verschillende producten aan

• WIGO: nog betere totaalervaring voor de klant
  • Instapabonnement voor kabelinternet wordt sneller
  • King & Kong aangepast aan trends in de mobiele markt

Vrijdag 23 juni 2017 Een jaar geleden lanceerde Telenet WIGO: de eerste volwaardige all-in-abonnementsformule voor gezin of bedrijf. Daarbij stond toen vooral het onbeperkt bellen (zowel vast als mobiel) en de nieuwe manier van werken met een gemeenschappelijke ‘datapot’ centraal. Ondertussen hebben er 188.600 klanten een WIGO-abonnement.

WIGO: buiten bundel gaan niet meer mogelijk

Telenet zorgt nu voor een nog betere totaalervaring voor de klant. Onder andere het principe van één gemeenschappelijke datapot voor het hele gezin wordt versterkt. De pot moet namelijk niet meer vooraf verdeeld worden per gigabyte. Alle gezinsleden gebruiken data uit dezelfde ‘pot’. Is er iemand te gulzig aan het verbruiken? Dan kan het gezinshoofd die gebruiker na ontvangst van een waarschuwing, ‘pauzeren’.

Om er voor te zorgen dat WIGO in het gezin op rolletjes loopt, moet er voor elke gebruiker een profiel aangemaakt worden. Hier kan er aangegeven worden wanneer er naar wie meldingen over het verbruik gestuurd moeten worden. Dit altijd en overal vlot opvolgen, kan via de vernieuwde Telenet Mobile app.

Het zal bovendien niet meer mogelijk zijn om buiten bundel te gaan voor de inbegrepen diensten van het WIGO-abonnement. Je weet dus perfect wat je maandelijks betaalt.

Deze nieuwe formule speelde ook in op de vervagende grenzen tussen vast en mobiel internet. We communiceren voortdurend met elkaar en bekijken massaal video’s zonder daarbij een onderscheid te maken tussen de achterliggende technologie of toestel. Het dataverbruik stijgt jaar na jaar en daar wil Telenet met WIGO op blijven inspelen. Daarom verhoogt het vanaf 26 juni zonder meerkost de inbegrepen datavolumes: bij WIGO 100 gaan die van 2 naar 3 GB, bij WIGO 120 van 5 naar 10 GB en bij WIGO 140 van 10 GB naar 15 GB.

Ook bij de B2B-producten verhogen de datavolumes zonder meerkost: bij WIGO Business 100 gaan die van 4 naar 5 GB, bij WIGO Business 120 van 10 naar 15 GB en bij WIGO 140 van 15 naar 25 GB. Er komt ook een nieuwe WIGO Business Pro 50 GB met max. 10 SIM-kaarten.

De vernieuwde WIGO is beschikbaar vanaf 26 juni. Huidige WIGO-klanten zullen een uitnodiging ontvangen om over te stappen.

Sneller Basic Internet

Basic internet, het instapabonnement voor kabelinternet, wordt sneller: vanaf maandag 26/6 surfen klanten aan 50 in plaats van 30 mbps. Uploadsnelheid wordt verhoogd naar 5 mbps. Het volume blijft ongewijzigd met 150 GB.

Aanpassingen aan King & Kong

Ook in de mobiele markt, houdt Telenet de vinger aan de pols. Het bedrijf keer terug naar de eenvoud van het oorspronkelijke King & Kong concept: 2 duidelijke plannen (“veel” en “belachelijk veel”) aan toegankelijke prijspunten. De nieuwe mobiele tariefplannen zullen vanaf nu enkel nog beschikbaar zijn voor Telenet-klanten die ook een vast product hebben (telefonie, internet en/of televisie).

Het nieuw Kong tariefplan is beschikbaar voor 25€/maand, met 4GB, 500 belminuten en ongelimiteerd sms.

De verbeterde King is beschikbaar voor 15€/maand en bevat met 1,5 GB, 50% meer data, 150 belminuten en ongelimiteerd sms.