Telenet stapt in digitaal energieplatform June Energy

Telenet stapt in digitaal energieplatform June Energy

  • June Energy zet in op innovatieve digitale oplossingen om klanten inzicht te bieden in hun energietarief en -verbruik
  • Past in de strategie van Telenet om consumenten maximaal te ontzorgen en gidsen in hun digitale levensstijl

 

11 augustus 2022 - Telenet gaat een partnership aan met June Energy, de aanbieder van innovatieve digitale oplossingen die het energieverbruik van consumenten inzichtelijk maakt. June biedt bovendien de mogelijkheid om andere bedrijven te helpen hun klanten persoonlijk en gericht advies te geven over energietarieven -en verbruik. Via een kapitaalsinjectie investeert Telenet drie miljoen euro in June Energy. Deze investering stelt June Energy in staat om een versnelling te creëren in hun verdere productontwikkelingen. Met het partnership versterkt Telenet zijn aanbod van digitale diensten die het leven vergemakkelijken.

 

June Energy: digitale sturing bij een complex maar toch dagdagelijks onderwerp

Naast zijn doorgedreven investeringen in performante connectiviteitsnetwerken, zet Telenet actief in op het aanbieden van slimme producten en diensten. Het bedrijf kijkt daarbij verder dan de klassieke internet-, televisie- en telefonieaanbiedingen. Telenet wil een meer centrale rol spelen in het digitale leven van de consument. In dat kader kijkt Telenet voortdurend uit naar samenwerkingen rond digitale toepassingen die maatschappelijke problemen oplossen en het leven van de consument vergemakkelijken.

Door zijn partnership in June Energy betreedt Telenet voor het eerst de energiemarkt. ​ Concreet investeert Telenet drie miljoen euro, wat June Energy in staat stelt om hun producten verder uit te bouwen. June Energy zoekt innovatieve digitale oplossingen om klanten inzicht te bieden in hun energietarief en -verbruik. Door middel van de gepersonaliseerde inzichten en zelflerende algoritmes analyseert June Energy steeds beter het energieverbruik van zijn klanten. Op basis hiervan geeft het duidelijk en concreet advies in verband met relevante energie-investeringen en stelt het een automatische overstap voor naar de meest interessante energieaanbieder. Hierdoor kunnen haar klanten automatisch besparen op hun energiefactuur en wordt er ruimte gecreëerd om te investeren in slimme, duurzame energie.


Een win-win

Voor Telenet paste deze samenwerking helemaal in zijn strategie van consumenten gidsen in meer complexe en toch dagdagelijkse onderwerpen, die door digitale toepassingen versimpeld kunnen worden. De energiemarkt is tegenwoordig ingewikkeld: consumenten beginnen zelf steeds meer energie te produceren, injecteren of op te slaan. ​ Digitale toepassingen kunnen hier een meerwaarde brengen in het vereenvoudigen van alle gegevens en sturing bieden aan klanten. Telenet zag dan ook een win-win: via June Energy kan Telenet op termijn zijn klanten een service aanbieden waarbij ze eenvoudig hun energiegegevens kunnen beheren en op die manier hun energietarief optimaliseren. Telenet kan op zijn beurt June bijstaan bij het vermarkten van hun product naar een breder publiek en het op grotere schaal uit te rollen.

Diensten als June Energy helpen bovendien bij het sensibiliseren rond energieverbruik en het aansporen van klanten om te opteren voor duurzamere energieoplossingen. De investering in June past dan ook in de milieu- en klimaatstrategie van Telenet. Deze heeft als doel de energie-efficiëntie te verhogen en de koolstofuitstoot te beperken in zowel de eigen operationele werking als de volledige waardeketen van Telenet.

 

John Porter, CEO Telenet: “Door samen te werken met jonge, klantgerichte en innovatieve bedrijven als June Energy blijven we voorop lopen in de digitale wereld. June Energy heeft een unieke combinatie van doorgedreven kennis van de consument, de energiemarkt en technologie en weet deze te verbinden tot een dienstverlening met zeer veel potentieel. Het partnership met June Energy biedt ons de kans om de energiemarkt te verkennen en inzichten te ontsluiten. Tegelijk kunnen wij onze klanten bijstaan met een duidelijk omschreven consumentenprobleem.”

 

Vincent De Dobbeleer, CEO June Energy: “"We zijn verheugd over het partnership metTelenet omdat hun strategie met betrekking tot ontzorging van de consument perfect past bij onze visie over de toekomst van de energiemarkt. In de huidige complexe marktevolutie is June Energy steeds op zoek naar manieren om haar klanten te helpen hun energiefactuur te verlagen. Zo worden onze klanten automatisch gewisseld tussen energieleveranciers wanneer ze kunnen besparen, maar krijgen ze ook gericht advies qua energie investeringen voor hun woning. Gezien de evolutie van de energieprijzen wordt het nog belangrijker om energiediensten zo goed mogelijk te beheren. Dankzij de participatie van Telenet zullen we nog meer gebruikers kunnen bereiken en helpen om hun energieverbruik te optimaliseren.”

 

Gidsen en ontzorgen via diverse partnerships

De afgelopen jaren bouwde Telenet al in verschillende sectoren partnerships uit rond innovatieve diensten. Zo richtte het in 2013 mee Doccle op, een digitale document- en datakluis waar ondertussen meer dan 2,2 miljoen Belgen administratieve documenten veilig in opslaan, consulteren of bewerken. Een gelijkaardig verhaal is Itsme, de app waarmee consumenten sinds 2017 hun digitale identiteit kunnen aantonen om toegang te krijgen tot diverse online diensten. Maar ook in andere sectoren wil Telenet onderzoeken welke rol het kan spelen bij ontzorgen en gidsen van klanten. Vorig jaar ging het een joint venture aan met bouwbedrijf Willemen rond een woontotaaloplossing voor huurders met inbegrepen diensten voor onder ander nutsdiensten, poetshulp, auto- en fietsdelen, …. En via zijn website verkoopt Telenet ook diensten als een ‘slimme deurbel’ en ‘slimme pakjesbox’, waarmee het inzet op de maatschappelijke problematiek rond thuisleveringen.

 

Je slimme en digitale energie assistente - June Energy - Home
June helpt je zonder zorgen te besparen op je energiefactuur en helpt je met het beantwoorden van al je vragen over je energiekosten.
www.june.energy

 

 

Niet voor publicatie

Perscontact Telenet
​Isabelle Geeraerts (woordvoerster) - press@telenetgroup.be - 015 33 55 44

​Perscontact June Energy
​Vincent De Dobbeleer (CEO June Energy) - ​ vincent@june.energy ​ - 0485 08 3716

 

Over Telenet BV

Als aanbieder van entertainment- en telecommunicatiediensten in België is Telenet Group steeds op zoek naar de perfecte beleving in de digitale wereld voor zijn klanten. Het bedrijf spitst zich onder de merknaam Telenet toe op het aanbieden van digitale televisie, hogesnelheidsinternet en vaste en mobiele telefoniediensten aan residentiële klanten in Vlaanderen en Brussel.

Onder de merknaam BASE levert het mobiele telefonie in België. De afdeling Telenet Business bedient de zakelijke markt in België en Luxemburg met connectiviteits-, hosting- en security oplossingen. Meer dan 3000 medewerkers hebben samen 1 doel voor ogen: leven en werken eenvoudiger en aangenamer maken.

Telenet Group is een onderdeel van Telenet Group Holding nv en is een 100%-dochtervennootschap van Liberty Global. Liberty Global is één van 's werelds grootste geconvergeerde video-, breedband- en communicatiebedrijven, innoveert en versterkt mensen in zes landen in Europa om optimaal gebruik te maken van de digitale revolutie. Voor meer informatie, surf naar www.telenet.be.

Op deze overviewpagina op de Streamz pressroom delen we de Streamz premières, de Streamz+ premières en de beeldenbank waarop alle visuals van alle series beschikbaar zijn.

Telenet newsroom: press.telenet.be

 

Telenet BV
Liersesteenweg 4
2800 Mechelen
BTW BE 0473.416.418
RPR Antwerpen, afd. Mechelen