Telenet stelt in samenwerking met VIER ‘De Dag’ voor: een spannende dramareeks van Jonas Geirnaert en Julie Mahieu, een productie van FBO en Woestijnvis en met de steun van het VAF/Mediafonds

Nieuwe samenwerkingsmodellen geven zuurstof aan productie van Vlaamse fictiereeksen

Telenet stelt vandaag in samenwerking met VIER, ‘De Dag’ voor, een productie van FBO en Woestijnvis met de steun van het VAF/Mediafonds. ‘De Dag’ is een intelligente, beklijvende en spannende dramareeks, geschreven door Jonas Geirnaert en Julie Mahieu. ‘De Dag’ wordt, na Chaussée d’Amour, het volgende grote fictieproject van Telenet. De nieuwe samenwerkingsmodellen voor Vlaamse series zorgen voor win-win-win situatie: voor de kijkers, Telenet als Vlaamse entertainmentspeler en voor de zender die op deze manier topfictie kan blijven produceren en aanbieden.

John Porter, CEO Telenet: “De Vlaamse kijker heeft een hart voor lokale series. Wij willen de klant de content bieden die hij het liefste ziet, en daarom blijven we investeren in topfictie van lokale bodem. Met ‘De Dag’ hebben we een fantastische reeks gevonden die als volgende “Telenet orginal” naast Chaussée d’Amour zich kan meten met alle top content in ons aanbod. De manier van vertellen werd nog nooit eerder gebruikt in een Vlaamse fictiereeks en staat garant voor een buitengewone kijkervaring, een bingewatch serie pur sang.

Maar naast investeren in de productie, willen we deze ook aanbieden op alle mogelijke manieren waarop tegenwoordig naar fictie gekeken wordt: het hele spectrum van bingewatching tot en met de lineaire uitzendingen. Kijkers wennen steeds meer aan een model dat hen toelaat te kijken wat ze willen, hoe veel ze willen, waar en wanneer ze willen. Dat vraagt ook bij ons op lokaal niveau investeringen en samenwerking tussen de verschillende spelers in nieuwe originele manieren van uitzenden, met ‘windows’ die elkaar versterken. Zo realiseren we een win-win-win voor de fictieliefhebber, Telenet als Vlaamse entertainmentspeler en voor de zender die topproducties kan blijven produceren en aanbieden.”

Peter Quagebeur, CEO SBS: “De samenwerking met Telenet is voor VIER een garantie om het vele creatieve talent in Vlaanderen kansen te blijven geven. Net zoals Callboys de meest besproken en bekeken fictiereeks van 2016 is, zo zullen de originaliteit en de productiewaarde van De Dag en Chaussée d’Amour de komende jaren het verschil maken in de programma-mix van VIER. Als brede commerciële zender kiest VIER bewust dergelijke ‘evenementiële fictie’ die veelbesproken is, druk bekeken en ook steeds vaker herbekeken wordt. Door te blijven kiezen voor creativiteit kunnen we ook internationaal potentieel aanboren voor deze Vlaamse fictie. VIER is bijzonder blij met Telenet in dit mooie project te stappen dat ook de steun kreeg van het VAF/Mediafonds en zo de fictietoekomst in Vlaanderen mee vorm te geven.

De Dag, een Telenet-original geproduceerd door FBO en Woestijnvis, in samenwerking met VIER, en met de steun van het VAF/Mediafonds. In de loop van 2018 te zien bij Telenet en daarna op VIER.

Klik hier of op onderstaande link om het persdossier van De Dag te downloaden.

Isabelle Geeraerts Woordvoerster Telenet, Telenet