Telenet steunt strijd tegen borstkanker met Pink Ribbon TV

Vanaf deze week is Pink Ribbon TV beschikbaar in de TV-theek van Telenet. De kijker vindt onder TV à la Carte een specifieke rubriek terug met inspirerende documentaires, preventieve tips van Bekende Vlamingen, moedige verhalen van kankerpatiënten en meer algemene informatie over borstkanker. Er worden ook een zestal films aangeboden rond het onderwerp “borstkanker” of “boezemvriendinnen”. De Telenet Foundation stort de opbrengsten van de huur van deze films integraal door aan de Pink Ribbon Foundation. Op deze manier steunt Telenet het Pink Ribbon-initatief van Sanoma.

Pink Ribbon TV: optimaal informeren en steun bieden
Uit een nationale Pink Ribbon enquête blijkt dat 69% van de vrouwen waarbij borstkanker werd vastgesteld, behoefte hebben aan het lezen van de ervaringen van lotgenoten. Met Pink Ribbon TV wil Telenet zijn maatschappelijke rol als telecomoperator benutten om steun te verlenen aan Pink Ribbon. Kijkers kunnen via deze nieuwe rubriek in de TV-theek onder andere gratis inspirerende reportages, moedige getuigenissen en praktische tips over preventie en opsporing van borstkanker bestellen. Via Yelo is Pink Ribbon TV ook te bekijken op smartphone, tablet of computer.

De klant heeft ook de mogelijkheid om een film te huren in de Pink Ribbon TV rubriek die kadert in het onderwerp “borstkanker” of “boezemvriendinnen”. De films, waaronder “Weekend aan zee”, ‘ Meisjes”, en “Sex and the City” kosten tussen de €2,95 en €4,95. Het bedrag wordt integraal doorgestort aan de Pink Ribbon Foundation.

Digitale televisiekijkers vinden de rubriek terug onder TV à la carte > Lifestyle > Pink Ribbon TV.

Over Pink Ribbon
Pink Ribbon zet zich in voor de bestrijding van borstkanker door preventie en opsporing aan te moedigen. Pink Ribbon heeft bijzondere aandacht voor het verbeteren van de levenskwaliteit van personen met borstkanker en van hun omgeving. Door haar steun te verlenen aan Pink Ribbon Boezemvriendinnen bindt Telenet Foundation, samen met Telenet en Sanoma Media, de strijd aan tegen borstkanker.

Voor meer persinformatie, contacteer:

Evelyne Nieuwland, woordvoerster Telenet,
T: 015/33.55.44
E: [email protected]

Over Telenet
Telenet is een toonaangevende provider van media- en telecommunicatiediensten. Het bedrijf spitst zich toe op het aanbieden van kabeltelevisie, hogesnelheidsinternet en vaste en mobiele telefoniediensten aan hoofdzakelijk residentiële klanten in Vlaanderen en Brussel. Telenet levert bovendien diensten aan bedrijven in België en Luxemburg. Telenet is genoteerd op Euronext Brussel onder ticker symbool TNET. Voor meer informatie, surf naar www.telenet.be

Persdienst Telenet Telenet