Telenet stopt op 31 januari 2021 met 9lives

Telenet heeft besloten om vanaf 31 januari 2021 alle activiteiten van 9lives stop te zetten. De gamingwebsite 9lives.be, het bijhorende forum en de sociale mediakanalen zullen vanaf dan niet langer actief zijn.

Gaming was een van de eerste vormen van content waarin Telenet heeft geïnvesteerd. 9lives werd in 1998 opgericht als games.telenet.be en kreeg in 2004 een naamswijziging naar 9lives. De website bevat nieuws, recensies, previews en video’s over gaming en heeft een actief forum.

Door de jaren heen is gaming een volledig aparte business geworden met grote internationale spelers. De advertentie-inkomsten van de 9lives-website daalden jaarlijks. De website en server vragen daarentegen permanent kosten om up-to-date en veilig te blijven. Na een grondige analyse heeft Telenet besloten omwille van financiële en strategische redenen het 9lives-hoofdstuk af te sluiten.

Na 31 januari 2021 zullen de website 9lives.be, het bijhorende forum en de sociale mediakanalen niet langer actief zijn. Alle bezoekers worden hiervan ingelicht door middel van een boodschap op de betrokken kanalen.