Telenet uit onvoorwaardelijke steun aan KV Mechelen

Hoofdsponsor wil club opnieuw mee naar 1A loodsen

Telenet zal hoofdsponsor blijven van KV Mechelen, ook nu de club naar 1B degradeert. Daarmee wil het telecombedrijf een duidelijk statement maken. “Wij steunen KV Mechelen in goede en in kwade dagen”, klinkt het bij Manu Leroy van Telenet.

Na 11 seizoenen in eerste klasse trapt KV Mechelen het volgende seizoen af in 1B. De degradatie heeft echter geen gevolgen voor de samenwerking met Telenet. Het telecombedrijf blijft de hoofdsponsor van KV Mechelen. Hiermee wil Telenet zijn vertrouwen in KVM onderstrepen.

“We hebben een mooie partnership en dynamiek opgebouwd met KV Mechelen en zetten onze samenwerking voort op hetzelfde elan. Onze “buur” kan rekenen op onze steun, in goede én in kwade dagen.”  Manu Leroy, director Sports Telenet

Na de contractverlenging van trainer Dennis van Wijk blijft dus ook de samenwerking met de voornaamste sponsor intact. Olivier Somers, samen met Dieter Penninckx hoofdaandeelhouder van KV Mechelen, is opgetogen over het nieuws.

“Dit is heel motiverend. De degradatie is uiteraard een zware dobber, maar dankzij onze sterke fanbasis en trouwe partners, met Telenet op kop, kunnen we met een positieve ingesteldheid aan het volgende hoofdstuk beginnen.” Olivier Somers, hoofdaandeelhouder KV Mechelen

Nieuwe hoofdtribune

Een nieuw hoofdstuk in een nieuw jasje, want als alles volgens plan verloopt, kunnen de Malinwa-supporters de wedstrijden vanaf september bijwonen in een gloednieuwe arena. De afbraakwerken van de huidige hoofdtribune, die dateert van 1952, starten de komende weken.

Story image
“Door sterk te blijven investeren in KV Mechelen, hopen we dat de club onverminderd zijn activiteiten kan blijven uitbouwen. De investering in de nieuwe hoofdtribune, die ongetwijfeld een extra dimensie zal geven aan de voetbalwedstrijden, hoort daar ook bij.”  Manu Leroy, director Sports Telenet

Telenet zal als hoofdsponsor ook de verschillende supportersinitiatieven blijven ondersteunen. Zo werden bij de laatste wedstrijd voor de afgelopen winterstop onder andere kerstmutsen uitgedeeld, en konden supporters zich gratis geel en rood laten schminken bij de cruciale wedstrijd tegen Eupen vorige maand. Die randanimatie en giveways worden door de supporters erg gewaardeerd en dragen bij tot de fantastische sfeer in het stadion.

“Een club staat of valt met het enthousiasme en engagement van de achterban: supporters, businesspartners én sponsors. Mede dankzij de duurzame steun van Telenet kan KV Mechelen wedstrijden blijven organiseren in een feestelijk jasje en zo de unieke Malinwa-voetbalbeleving blijven bieden. Met slechts het één doel: opnieuw promoveren naar 1A, want daar horen we thuis.” Olivier Somers, hoofdaandeelhouder KV Mechelen
Isabelle Geeraerts Woordvoerster, Telenet
Over Telenet Group NV

Telenet Group is een onderdeel van Telenet Group Holding nv en is genoteerd op Euronext Brussel onder ticker symbool TNET. Voor meer informatie, surf naar www.telenet.be. Liberty Global - één van 's werelds grootste geconvergeerde video-, breedband- en communicatiebedrijven - innoveert en versterkt mensen in zes landen in Europa om optimaal gebruik te maken van de digitale revolutie. Liberty Global bezit een rechtstreeks belang van 57,3% in Telenet Group Holding SA/NV (exclusief eventuele eigen aandelen die deze laatste van tijd tot tijd in zijn bezit heeft).

Telenet Group NV