Telenet verlengt uitzendrechten voor Formule 1.

Telenet heeft de uitzendrechten van de Formule 1 verlengd tot en met 2019. Vanaf 19 maart kunnen klanten van Play Sports het nieuwe seizoen van nabij volgen. Vijf extra kanalen zorgen voor een unieke kijkervaring.

Dat Play Sports niet gewoon sport uitzendt, maar ook stevig inzet op de beleving errond, is intussen bekend. Telenet vindt het dan ook belangrijk te blijven investeren in haar sportaanbod en haar klanten op die manier net dat extraatje te kunnen bieden. Naast investeringen in een gloednieuwe studio, de verlenging van de rechten van de Premier League en het uitzenden van lokale sporten, is Telenet er ook in geslaagd om de uitzendrechten voor de Formule 1 verlengen.

De komende 4 seizoenen kunnen Play Sports klanten Hamilton, Rosberg, Vettel, Alonso en Verstappen zien strijden om de wereldtitel. En hopelijk krijgt Stoffel Vandoorne na zijn wereldtitel in de GP2 dit jaar zijn kans in de Formule 1! Alle kwalificaties en races worden live uitgezonden en kunnen tot 7 dagen na uitzending herbekeken worden. Het nieuwe Formule 1 seizoen begint op 19 maart op het circuit van Albert Park in Australië en eindigt op 27 november op het circuit van Yas Marina in de VAE.

Vijf kanalen, vijf unieke ervaringen

Telenet biedt de F1-kijker meer dan alleen maar de kwalificaties en de races. Vijf extra kanalen zorgen voor een toegevoegde waarde door de race vanuit verschillende standpunten te kunnen volgen. Je kan dus niet alleen de race live volgen, maar via het ‘On Board’ kanaal, beleef je de race vanuit de cockpit. Om steeds volledig mee te zijn is er het ‘Tracking’ kanaal dat de posities van alle deelnemers weergeeft. Op het ‘Pit Lane’ kanaal zit je dan weer op de eerste rij voor de pitstops. Daarnaast hebben we nog een kanaal dat alle tijdsintervallen weergeeft en een ‘Highlights’ kanaal waar de kijker alle hoogtepunten kan terugvinden.

Belgische motorsporters

Auto- en motorsportfans kunnen op hun twee oren slapen. Naast de koninginnenklasse van de autosport zendt Play Sports ook live de WRC Rally met Thierry Neuville, de MXGP Motorcross met toppers zoals Ken De Dycker en Kevin Strijbos en de Formula E uit. Zal Jérôme D’Ambrosio dit jaar de top 3 kunnen halen?

Vakkundige commentaren door echte autosportkenners

Opnieuw zullen Peter Baert, Kris Wauters en Gert Vermersch de F1-races van vakkundig commentaar voorzien. Deze drie autosportkenners hebben al jaren ervaring in het becommentariëren van de Formule 1-races.

De hoogtepunten van de motor –en autosport zijn elke woensdag te zien in ons magazine Pitstop TV.