Telenet vernieuwt tv-menu met personalisatie en focus op lokale content 

Telenet vernieuwt tv-menu met personalisatie en focus op lokale content 

Mechelen, 9 oktober 2025 - Vanaf 9 oktober genieten Telenet TV-klanten van een vernieuwd tv-menu dat alle vormen van entertainment samenbrengt in één overzicht: van live tv tot streamingapps en lokale content. In het nieuwe menu krijgen kijkers een nieuwe ‘Voor Jou’-startpagina met gepersonaliseerde aanbevelingen op basis van hun voorkeuren en kunnen ze eenvoudig abonneren op streamingapps zonder het tv-menu te moeten verlaten. Telenet versterkt bovendien zijn inzet voor lokale programma’s met de ‘Van bij ons’-pagina, die kijkers toegang geeft tot Belgisch entertainment. Met de vernieuwingen helpt Telenet kijkers moeiteloos hun weg te vinden in het steeds groeiende aanbod aan tv- en streamingapps.  

Alle series, films en programma’s op één plek 

Het nieuwe menu van Telenet TV bundelt alle entertainment in één duidelijk overzicht. Voortaan krijgen kijkers een Voor Jou-startpagina met persoonlijke suggesties over apps en zenders heen, gebaseerd op hun kijkgedrag en voorkeuren. In het nieuwe Ontdek-menu komen tv en streamingapps zoals GoPlay, Streamz en Disney+ samen in één handig overzicht, zodat kijkers niet langer hoeven te schakelen tussen apps of apparaten. Met de Kijklijst-functie kunnen films en series over alle apps en zenders heen opgeslagen worden. 

Bovendien kunnen klanten hun streamingdiensten eenvoudig beheren via de Shop-pagina, waar ze streamingabonnementen kunnen activeren, deactiveren of nieuwe diensten aan hun Telenet-factuur toevoegen met één klik, zonder gedoe met verschillende logins en betalingen. De vertrouwde ‘Tv-gids’ en ‘Opnames’ blijven beschikbaar in het menu. 

Story image

De vernieuwde startpagina in het Telenet TV-menu waar al het relevante entertainment samenkomt in één handig, persoonlijk overzicht. 

Kijkers wegwijs maken in een veranderende entertainmentwereld  

In een tijd waarin het aanbod aan films, series en programma’s overweldigend is, en het zoeken naar entertainment tijdrovend, wil Telenet het verschil maken door kijkers te helpen snel te vinden wat écht bij hen past. Uit onderzoek blijkt dat de Vlaamse kijker zijn kijkervaring zelf crossmediaal wil samenstellen: ze zoeken minder per app of zender.  

Daarom evolueren we van een kijkervaring in silo’s naar een gecombineerd en gepersonaliseerd aanbod waarin tv en streaming samenkomen in één overzicht. Het nieuwe menu van Telenet TV fungeert als persoonlijke gids in het groeiende en gefragmenteerde entertainmentaanbod. In plaats van te moeten schakelen tussen apps of zenders, zien kijkers nu in één overzicht wat er beschikbaar is. Zo gaat de tijd van tv-kijkers naar kijken, en niet naar scrollen of zoeken.  

Nadruk op lokale content: ‘Van bij ons’-pagina als unieke troef 

Telenet blijft sterk inzetten op het promoten en ondersteunen van lokale content als onderscheidende factor in het Belgische tv-landschap. Met de nieuwe ‘Van bij ons’-pagina krijgen kijkers eenvoudig toegang tot lokaal geproduceerde programma’s, series en films, naast Belgisch talent dat in internationale producties te zien is. Het vertrouwde tv-aanbod blijft centraal staan, aangevuld met het volledige aanbod uit zender-apps zoals VRT Max, GoPlay, VTMGo en streamingdiensten als Streamz. 

Telenet kiest er bewust voor om lokale zenders en programma’s te ondersteunen en te versterken, zodat kijkers toegang hebben tot al het lokale aanbod, en dat aanbod volop kunnen ontdekken.  

20 jaar digitale televisie 

Met het nieuwste, persoonlijke tv-menu legt Telenet van Telenet group nog meer de focus op de digitale ervaring. Twintig jaar geleden zette Telenet de eerste stappen in digitale televisie in Vlaanderen. Sindsdien heeft Telenet group als pionier het tv-landschap mee vormgegeven, met innovaties zoals pauzeren, terugspoelen, tv-kijken op elk scherm (Yelo TV) en spraakgestuurd zoeken.  

Net zoals bij de lancering van digitale tv in 2005 blijft het doel onveranderd: tv-kijken eenvoudiger, flexibeler en leuker maken. Vandaag betekent dat kijkers wegwijs maken in een complexe wereld van tv en streaming, en een eenvoudige en persoonlijke kijkervaring bieden. Met sterke merken als Telenet, BASE en TADAAM biedt Telenet group bovendien verschillende tv-opties op maat van de uiteenlopende behoeften in België. 

Story image

De ‘Van bij ons’-pagina in het Ontdek-menu met sterke lokale content. 

 

Story image

De 'Shop'-pagina waar kijkers hun streamingapps eenvoudig beheren. 

 

Story image

De ‘Series’-pagina vol populaire lokale en internationale series, met gepersonaliseerde suggesties. 

 

Een terugblik op 20 jaar digitale televisie bij Telenet group: 

Over Telenet BV

Als aanbieder van entertainment- en telecommunicatiediensten in België is Telenet Group steeds op zoek naar de perfecte beleving in de digitale wereld voor zijn klanten. Het bedrijf spitst zich onder de merknaam Telenet toe op het aanbieden van digitale televisie, hogesnelheidsinternet en vaste en mobiele telefoniediensten aan residentiële klanten in Vlaanderen en Brussel.

Onder de merknaam BASE levert het mobiele telefonie in België. De afdeling Telenet Business bedient de zakelijke markt in België en Luxemburg met connectiviteits-, hosting- en security oplossingen. Meer dan 3000 medewerkers hebben samen 1 doel voor ogen: leven en werken eenvoudiger en aangenamer maken.

Telenet Group is een onderdeel van Telenet Group Holding nv en is een 100%-dochtervennootschap van Liberty Global. Liberty Global is één van 's werelds grootste geconvergeerde video-, breedband- en communicatiebedrijven, innoveert en versterkt mensen in zes landen in Europa om optimaal gebruik te maken van de digitale revolutie. Voor meer informatie, surf naar www.telenet.be.

Op deze overviewpagina op de Streamz pressroom delen we de Streamz premières, de Streamz+ premières en de beeldenbank waarop alle visuals van alle series beschikbaar zijn.

Telenet newsroom: press.telenet.be

 

Telenet BV
Liersesteenweg 4
2800 Mechelen
BTW BE 0473.416.418
RPR Antwerpen, afd. Mechelen