Telenet viert Internationale Vrouwendag met unieke Play More selectie

Toptalenten Nora Gharib, Fien Troch en Julie Mahieu kiezen hun favoriete films

Tijdens de 90e editie van de Oscars was er zoals verwacht extra aandacht voor de genomineerde vrouwen. Beste actrice Frances McDormand gaf een opmerkelijke overwinningsspeech voor gelijkheid tussen mannen en vrouwen in de filmwereld. In het kader van dit nieuwe perspectief in de industrie en ter ere van Internationale Vrouwendag op donderdag 8 maart, liet Telenet 3 sterke vrouwen uit de Belgische sector hun favoriete titels uit het Play More filmaanbod kiezen.

Story image

De  Belgische cineaste Fien Troch (°1978) schreef en regisseerde een aantal kortfilms die de aandacht trokken en maakte sindsdien vier verschillende langspeelfilms zoals 'Kid' en 'Home'. Naast 6 Vlaamse Ensors, kaapte ze in Venetië de  Award voor Beste Regisseur weg voor 'Home' en in Toronto maakte de film deel uit van het  Platform-programma voor filmmakers met een sterke auteursvisie. Haar selectie voor Telenet zijn ook films met diezelfde visie: een mooie mix tussen cultklassiekers, internationale arthouse titels en Belgische toppers, waaronder ook haar eigen film 'Home'.

• 'A separation' van Asghar Farhadi
  • 'American beauty' van Sam Mendes
  • 'Brussels by night' van Marc Didden
  • 'Das weisse band' van Michael Haneke
  • 'Fargo' van Joel en Ethan Coen
  • 'Io sono l’amore' van Luca Guadagnino
  • 'L’enfant' van Jean-Pierre en Luc Dardenne
  • 'Raging bull' van Martin Scorsese
  • 'The aristocats' van Wolfgang Reitherman
  • 'The shining' van Stanley Kubrick
  • 'Taxi driver' van Martin Scorsese
  • 'Home' van Fien Troch
Story image

In het verleden werkte Julie Mahieu als reporter voor ‘Man Bijt Hond’ en ‘De Ideale Wereld’. Voor de nieuwe fictiereeks ‘De Dag’ schreef ze, samen met haar vriend Jonas Geirnaert, meer dan alleen het scenario. Ook waren ze nauw betrokken bij de casting en traden ze tijdens de opnames beiden als showrunner aan. 'De Dag' zal vanaf 26 maart te zien zijn bij Telenet en later op Vier. Ze haalt inspiratie uit onderstaande 'American indies' en spannende kaskrakers.

• 'Inception' van Christopher Nolan
  • 'America’s sweethearts' van Joe Roth
  • 'Coraline' van Henry Selick
  • 'Fargo' van Joel en Ethan Coen
  • 'Groundhog day' van Harold Ramis
  • 'Pulp fiction' van Quentin Tarantino
  • 'Truman show' van Peter Weir
  • 'The departed' van Martin Scorsese
  • 'Silence of the lambs' van Jonathan Demme
  • 'Wild things' van John McNaughton
  • 'Stranger than fiction' van Marc Forster
Story image

Nora Gharib (°1996) werd bekend als vrolijke flapuit met haar deelname aan ‘K3 zoekt K3’. Begin dit jaar maakte de Antwerpse van Marokkaanse origine een sterke indruk met haar acteerdebuut in ‘Patser’ van Adil El Arbi en Bilall Fallah. Binnenkort zien we haar in het tweede seizoen van 'The Team'. Momenteel werkt ze aan het boek 'Heavy Sh!T', voor en door jongeren, dat einde deze maand zal verschijnen. Naast aangrijpende films die gebaseerd zijn op waargebeurde verhalen kan ze zich ook helemaal laten meeslepen door feel good movies. Ontdek hier haar selectie:

• 'Fences' van Denzel Washington
  • 'Collateral beauty' van David Frankel
  • 'Lion' van Garth David
  • 'Pursuit of happiness' van Gabriele Muccino
  • 'Joy' van David O. Russell
  • 'Before I fall' van Ry Russo-Young
  • '13 going on 30' van Gary Winick
  • 'Grease' van Randall Kleiser
  • 'Flight' van Robert Zemeckis
  • 'Inception' van Christopher Nolan
  • 'Room' van Lenny Abrahamson
Entertainment
Over Telenet Group NV

Telenet Group is een onderdeel van Telenet Group Holding nv en is genoteerd op Euronext Brussel onder ticker symbool TNET. Voor meer informatie, surf naar www.telenet.be. Liberty Global - 's werelds grootste internationale tv- en breedbandbedrijf, investeert, innoveert en versterkt mensen in meer dan 10 landen in Europa om optimaal gebruik te maken van de digitale revolutie - bezit een rechtstreeks belang van 57,3% in Telenet Group Holding SA / NV (exclusief eventuele eigen aandelen die deze laatste van tijd tot tijd in zijn bezit heeft).

Telenet Group NV