Telenet voegt Nederlandstalige UEFA Champions League-rechten toe aan Play Sports

• Telenet zendt vanaf 2024 ook UEFA Champions League uit, en verlengt uitzendrechten UEFA Europa League & UEFA Conference League.
  • Play Media haalt exclusief UEFA Europa League & UEFA Conference League voor Vlaanderen binnen.

Na het afronden van de biedprocedure voor de UEFA-rechten voor de periode 2024-2027 komt Telenet als een van de winnaars uit de bus. De klanten van het betaalpakket Play Sports kunnen vanaf het seizoen 2024-2025 ook genieten van UEFA Champions League, bovenop de andere competities, want ook de UEFA Europa League & UEFA Conference League werden voor 3 seizoenen toegekend aan Telenet. Hierdoor heeft de Play Sports-klant op elke dag van de week een afspraak met topvoetbal.

Telenet en Play Media blijven inzetten op sport. Met Play Sports biedt Telenet het meest complete en premium sportpakket van Vlaanderen. Door nu ook uitzendrechten voor de UEFA Champions League binnen te halen is het sportaanbod van Telenet weer met een topper uitgebreid, naast exclusieve rechten als de Engelse Premier League, Formule 1, ATP & WTA tennis, FIH Hockey Pro League, etc.

Alle klanten van het Play Sports-pakket krijgen dus vanaf volgend seizoen het kampioenenbal geserveerd. Hierdoor zijn ook dinsdag en woensdag vanaf nu gepromoveerd tot voetbaldagen bij Play Sports. Naast de UEFA Champions League die altijd garant staat voor spektakel, zijn ook de UEFA Europa League en UEFA Conference League aan belang blijven winnen de voorbije jaren. Vooral die laatste lijkt op het lijf geschreven van de Belgische teams. Het is dan ook fantastisch nieuws voor sportliefhebbers dat Play Sports zijn klanten dit trio van de meest vooraanstaande Europese voetbalcompetities kan aanbieden.

Story image

Dieter Nieuwdorp, Chief Commercial Officer Residential & SOHO:

“We zijn zeer verheugd om vanaf volgend voetbalseizoen alle Europese UEFA clubcompetities te kunnen aanbieden aan onze Play Sports-klanten. Deze rechten passen perfect in onze langetermijnvisie rond entertainment, en zullen dan ook structureel bijdragen aan het kijkplezier van onze klanten en de waarde van hun pakket. Onze Play Sports-klanten zullen nu dus niet enkel tijdens het weekend, maar gedurende de hele week kunnen genieten van live sport van topkwaliteit. We duimen volop voor het succes van onze Belgische teams, maar ongeacht in welke competitie ze belanden: bij Play Sports zit je als klant én voetbalfan helemaal goed.

Ook Play Media, dochterbedrijf van Telenet, heeft uitstekend nieuws want het kon ook de exclusieve Nederlandstalige uitzendrechten voor de UEFA Europa League en UEFA Conference League binnenhalen voor Vlaanderen. Alle UEFA Europa League- én UEFA Conference Leaguewedstrijden zullen dus in Vlaanderen exclusief live te zien zijn bij Play Media of Play Sports.

Story image

Voorbeeld van hoe de Play Sports studio er uit zal zien op UEFA Champions League avonden.

Bekijk in deze video hoe Telenet het voorbije seizoen de UEFA Europa & UEFA Conference League in beeld bracht.

Bart Boone
Bart Boone Woordvoerder, Telenet