Telenet voor de zesde maal leider in duurzaamheid binnen de Dow Jones Sustainability Index, categorie wereldwijde mediasector

Donderdag 13 september 2018 — Vandaag werd Telenet voor de zesde maal bekroond tot leider in duurzaamheid binnen de Dow Jones Sustainability Index, categorie wereldwijde mediasector, als erkenning voor zijn sterke economische, milieu-gerelateerde en sociale prestaties.

Telenet blijft ook voor het achtste opeenvolgende jaar lid van de Dow Jones Sustainability Europe en World Indices. De Dow Jones Sustainability Index (DJSI) erkent bedrijven die het best bestendigd zijn om opduikende kansen en risico’s als gevolg van wereldwijde trends in duurzaamheid te herkennen en hierop te reageren.

• Als marktleider in zijn industrie bekroond voor economische, milieu-gerelateerde en sociale prestaties
  • Sinds 2011 in Dow Jones Sustainability Europe en World Indices

De resultaten van de Dow Jones Sustainability Indices Review 2018 werden vandaag bekend gemaakt door S&P Dow Jones Indices en RobecoSAM. De DJSI erkent bedrijven uit alle industrieën die uitmunten in duurzaamheid ten opzichte van andere industriespelers binnen een bepaalde sector. De organisatie beoordeelt de waardecreatie door bedrijven op lange termijn op basis van een gedetailleerde vragenlijst die focust op de economische, sociale en milieu-gerelateerde businesspraktijken die een materiële impact hebben op de financiële resultaten. Zo worden onder meer het corporate governance-beleid, de milieuprestaties, de supply chain standaarden en het werknemersbeleid grondig doorgelicht.

Met een bedrijfsscore van 78 punten, herbevestigde Telenet zijn leiderschapspositie binnen de wereldwijde mediasector, met sterke resultaten voor de economische, sociale en milieucriteria. Telenet en Solvay zijn de enige Belgische bedrijven opgenomen in de index.

Telenet is best in class voor zijn sociale resultaten en behaalt de tweede plaats voor wat betreft zijn economische resultaten

Criteria waarin Telenet zich onderscheidt in zijn sectorcategorie, naast de totale score, zijn:

• Brand Management
  • Corporate Citizenship and Philanthropy
  • Human Capital Development
  • Labor Practice Indicators
  • Responsibility of Content
  • Supply Chain Management
  • Talent Attraction and Retention

Daarbovenop kreeg Telenet topscores voor zijn resultaten op:

Codes of Business Conduct
​Customer Relationship Management
​Information Security & Cybersecurity
​Human Rights

Meer gedetailleerde informatie kunt u vinden in het officiële Industry Leader Report zoals gepubliceerd door RobecoSAM.

Naast de herbevestigde aanwezigheid in de Dow Jones Sustainability Indices, blijft Telenet ook lid van de FTSE4Good Index en Euronext-Vigeo Benelux 20 index.

Telenet’s engagement naar duurzaamheid: Altijd een stapje voor

Bij Telenet vormt duurzaamheid een integraal deel van de lange-termijn businessstrategie en visie. Wij streven naar duurzame groei, met een goed evenwicht tussen operationele uitmuntendheid en maatschappelijke verantwoordelijkheid, waarbij wij rekening houden met de sociale, economische en ecologische aspecten van onze bedrijfsvoering. Samen met onze medewerkers en onze stakeholders willen wij een positieve bijdrage leveren aan de Belgische economie en een maatschappij bouwen waarin mensen met plezier samen werken en leven, en waarin ze de digitale mogelijkheden ten volle en met plezier omarmen. Voor een betere levenskwaliteit. Het Telenet Duurzaamheidsverslag 2017 biedt een gedetailleerd overzicht van de vooruitgang die wij het voorbije jaar gemaakt hebben op het vlak van onze belangrijkste focusdomeinen en initiatieven.

John Porter, CEO Telenet: “We zijn trots dat onze inzet in verantwoord en duurzaam ondernemen beloond wordt door onze opname in de Dow Jones Sustainability World & Europe Indices. Het is een bekroning van onze investeringen als bedrijf om een digitale samenleving te bouwen die ons vooruit stuwt en bedrijven en mensen helpt om steeds voorop te blijven.”