The Park opent Virtual Reality-ervaring in stadion van OH Leuven
Leuven – Wie ook eens De Mol wil ontmaskeren of op zombies wil jagen alsof ze net voor je uit lopen, kan vanaf zaterdag terecht in de gloednieuwe Virtual Reality-venue The Park in Leuven. In het stadion van OH Leuven opent The Park er zijn zesde vestiging in ons land. De succesformule van The Park is duidelijk: samen met een groep vrienden of familieleden zet je een VR-bril op je neus en leef je je 45 minuten lang uit in een onbekende wereld waar je samen verschillende missies volbrengt.
Virtual Reality-ervaringen zijn booming business in ons land. Deze week opent The Park, de Virtual Reality-hallen van Telenet, alweer een gloednieuwe VR-arena. Leuven wordt na eerdere successen in Antwerpen, Brussel, Gent, Hasselt, Kortrijk én in Nederland en Zwitserland, de thuisbasis van de zesde The Park-locatie in ons land en de tiende in de Benelux.
Jagen op De Mol of op zombies
Onder Tribune 1 van het stadion van OH Leuven, kunnen bezoekers vanaf zaterdag 29 januari zichzelf live onderdompelen in verschillende virtuele werelden. De Mol - gebaseerd op het populaire televisieprogramma -, The Hallow - een magische missie op jacht naar zombies en buitenaardse wezens - en Nanoclash - een strijd tussen mensen en robots die een stad willen overnemen - zullen er beschikbaar zijn. Later dit jaar volgt ook nog een K3-game. Op de twee velden van elk 50m² kunnen spelers vrij bewegen, want hun VR-bril hangt niet vast aan kabels.
"Deze nieuwe VR-arena is de tiende op drie jaar tijd in de Benelux, onze pop-up hallen op verschillende Kinepolis-locaties niet meegerekend. Onze ambities blijven groot: we willen zoveel mogelijk mensen laten proeven van een VR-ervaring en we willen aanwezig zijn in de grootste Vlaamse steden. De regio Vlaams-Brabant ontbrak nog op ons lijstje en met de opening in Leuven vullen we deze blinde vlek op. Ons doelpubliek is heel divers: naast studenten, krijgen we ook vriendengroepen over de vloer, collega’s, vrijgezellenavonden of families met ouders en grootouders.” Philippe De Schutter, CEO van The Park
“OH Leuven is bijzonder fier dat onze partner Telenet het King Power at Den Dreef Stadion gebruikt als locatie voor hun Virtual Reality The Park Playground. Dit toont eens te meer dat we erkend worden als innovatieve club die open staat voor vernieuwende ideeën. We hopen dat dit initiatief andere bedrijven en organisaties inspireert en hen de weg naar onze club toont.” Frederik Vancauteren, Chief Commercial Officer van OH Leuven
Digitaal kunststukje
De VR-ervaring in Leuven is een digitaal kunststukje. The Park werkt er met de meest hoogstaande VR-brillen (HTC Vive Focus 3) en lokale streaming. Deelnemers hoeven geen rugzak of backpack meer aan waar de computerkracht vandaan komt, waardoor batterijen niet de hele tijd vervangen moeten worden. De hoogtechnologische verbindingen zorgen voor een ultrasnelle beeldverwerking zodat spelers geen enkel verlies van snelheid en nauwkeurigheid ervaren.
Coronaproof spelen
Om de spelervaring corona veilig te houden, neemt The Park specifieke maatregelen. Zo worden alle installaties en zalen bij elk bezoek ontsmet en zijn mondmaskers verplicht. Toegang tot de venue is enkel mogelijk op vertoon van een coronacertificaat.
Wie ook eens De Mol, The Hallow of Nanoclash wil spelen, moet vooraf reserveren op de website www.theparkplayground.com/nl/cities/leuven/. Wie boekt tot en met eind februari, krijg er een korting van 20 procent bovenop. Als een corona besmetting of quarantaine roet in het eten zou gooien, kan je je spel kosteloos omboeken naar een latere datum.
Tijdens de thuismatchen van OH Leuven is de venue gesloten, alle andere dagen is The Park van 9u45 tot 21u30 doorlopend geopend.
Over The Park
The Park is een ‘corporate venture’ van Telenet en 9.5 Magnitude Ventures met de missie om de toekomst van entertainment naar het grote publiek te brengen. The Park werd gelanceerd in 2018 in Antwerpen en in Nederland ging The Park een partnership aan met Vodafone. The Park is op 3 jaar tijd gegroeid naar 11 permanente locaties in België, Nederland en Zwitserland. Sindsdien kreeg The Park al meer dan 170.000 bezoekers over de vloer. The Park biedt immersive virtual reality ervaringen en een voorbeeld van wat we ‘phygital entertainment’ noemen. Het biedt mensen een team-ervaring die op de grens tussen het fysieke en digitale leven zit. The Park investeert voortdurend in nieuwe ervaringen, die ze samen ontwikkelen met het Gentse bedrijf Triangle Factory. Ondertussen zijn er 5 verschillende free-roam VR-ervaringen. Ze zijn toegankelijk voor alle leeftijdsgroepen. Je kan bij The Park o.a. gaan mollenjagen in De Mol (gebaseerd op bekende TV format), gijzelaars bevrijden als een echt SWAT team in The Heist, een bom ontmantelen in NanoClash of griezelen en zombies achternazitten in The Hallow.
***
Nota voor de pers
Indien je interesse hebt om zelf langs te komen en de nieuwe VR-venue in Leuven te testen, is dat zeker mogelijk. Gelieve hiervoor contact op te nemen met Esther Zaman: esther@theparkplayground.com