The Park Playground lanceert nieuw VR-game met artificiële intelligentie

“The Break-in”, dankzij AI een VR-ervaring met heel persoonlijke touch

The Park Playground, de divisie van telecomoperator Telenet, lanceert met ‘The Break-in’ een gloednieuwe VR-escaperoom waarin gebruik wordt gemaakt van artificiële intelligentie. Door de integratie van artificiële intelligentie slaagt The Park erin om de nieuwste VR-ervaring erg persoonlijk te maken voor de gebruikers. “Dit is een nieuwe stap voor The Park Playground waarin we ons op technologisch vlak willen onderscheiden”, zegt Peter Vindevogel, CEO van The Park Playground. “Innovatie zit in ons bloed. En omdat artificiële intelligentie zo veel mogelijkheden biedt, zetten we hier nu volop op in.”

Het is zover. Sinds vandaag kan je boeken voor ‘The Break-in’, de nieuwe VR-ervaring van entertainmentbedrijf The Park Playground. Vanaf maandag 6 november kan je dan effectief in alle vestigingen van The Park terecht voor de allernieuwste VR-escaperoom.

De teams die ‘The Break-in’ spelen, moeten samenwerken om een waardevol kunstwerk terug te halen dat verdwenen is uit een bewaakte kluis vol met door AI gegenereerde kunst.

Het unieke aan dit spel is de integratie van artificiële intelligentie. Nog vóór de gebruikers zich laten onderdompelen in de VR-escaperoom, moeten ze als team enkele vragen beantwoorden. Die vragen bepalen vervolgens hoe het kunstwerk er in realtime zal uitzien tijdens de VR-ervaring. Spelers krijgen hierdoor een zeer gepersonaliseerde ervaring, ongeacht hoe vaak ze deelnemen.

“De integratie van door AI gegenereerde kunst is een belangrijk onderdeel van ‘The Break-in’. We geloven dat technologie altijd moet worden gebruikt op een manier die de best mogelijke ervaring voor onze klanten creëert. Dat hebben we hier gedaan. Het integreren van AI stelt ons in staat om telkens weer een unieke en interactieve ervaring te creëren wanneer het wordt gespeeld." Peter Vindevogel, CEO The Park Playground.

‘The Break-in’ bevat unieke en nooit eerder geziene spectaculaire filmische momenten en slowmotion-effecten. Het team, dat tijdelijk wordt gescheiden, moet non-verbaal communiceren door op een virtueel raam te schrijven en moet behendig zijn om de gebouwen af te dalen om het kunstwerk terug te halen. En dit terwijl het vijandige teams moet uitschakelen.

The Park Playground staat bekend om zijn volledig mobiele ervaringen en ‘The Break-in’ maakt gebruik van HTC VIVE FOCUS 3-headsets, waardoor gebruikers een fantastisch avontuur kunnen beleven terwijl ze samenwerken en overleggen om puzzels op te lossen en ontbrekende kunstwerken te vinden.

“Het is altijd spannend om onze gebruikers een nieuwe ervaring te bieden. De lancering van ‘The Break-in’ is een zeer mooie aanwinst in onze reeds uitgebreide catalogus. Ik ben zeer tevreden dat we AI-technologie op deze manier hebben kunnen verweven in onze VR-escaperooms”. Peter Vindevogel, CEO The Park Playground.

Bent u journalist, neem dan contact op met Lise Smets (lise@theparkplayground.com)  als u in één van de vestigingen van The Park zelf ‘The Break-in’ wil ervaren.

Over The Park Playground

The Park Playground werd in 2018 opgericht en is een ‘corporate venture’ van Telenet (een Belgische entertainment- en telecomprovider, en eigendom van Liberty Global) en 9.5 Magnitude Ventures. Hun missie: het grote publiek laten proeven van het entertainment van de toekomst. The Park Playground verzorgt meeslepende virtual reality-ervaringen en is een voorbeeld van het zogenaamde 'fygitaal entertainment'. Het biedt mensen een team ervaring aan die balanceert op de grens tussen het fysieke en digitale leven. The Park Playground is sterk gegroeid en heeft sinds de oprichting al 14 vestigingen geopend in Europa, het Verenigd Koninkrijk en Australië. Het franchiseprogramma biedt partners over de hele wereld de mogelijkheid om hun eigen VR- ervaringen te runnen. The Park lanceerde dit jaar VR System, een platform waarmee je op elke locatie snel en eenvoudig een mobiele en draadloze VR-ervaring kan installeren.Park Hochsaeurland, één van vestigingen van Center Parcs in Duitsland, heeft dit systeem al in gebruik genomen.

www.theparkplayground.com