Tot drie keer meer datavolume voor hele gezin: Telenet verhoogt mobiele datalimiet van WIGO-abonnementen

Hoogste abonnementsformule wordt uitgebreid met onbeperkte 4G

Telenet breidt al zijn WIGO-abonnementsformules uit met hogere datavolumes. De prijs van de abonnementen blijft daarvoor dezelfde. Die uitbreiding van het aanbod moet ervoor zorgen dat klanten kunnen blijven surfen en streamen zonder zich zorgen te hoeven maken over hun verbruik. Want Telenet ziet het mobiele dataverbruik elk jaar met bijna 60 procent toenemen. Wie voor het hoogste pakket kiest, krijgt nu zelfs ongelimiteerd mobiel internet zonder extra kosten.

Telenet-klanten met een WIGO-abonnement verbruikten twee jaar geleden nog gemiddeld maandelijks 700 MB per simkaart. Vorig jaar steeg dat verbruik naar 1 GB en vandaag is dat al 1,5 GB. Uiteraard verschilt het verbruik sterk naargelang de grootte van de datapot. Sommige klanten verbruiken maandelijks meer dan 40 GB.

Terwijl internet vroeger vooral werd gebruikt om e-mails te versturen en informatie op te zoeken, bekijken we nu onderweg massa’s foto’s en video’s - denk maar aan de vele video’s die automatisch op Facebook of Instagram afspelen - en is de cloud de visuele encyclopedie van ons leven geworden. We gebruiken daardoor veel meer data dan vroeger.

Het dataverbruik neemt dus elk jaar toe en varieert ook sterk binnen families. De jongere generatie is duidelijk kampioen in het surfen en streamen. Zo verbruiken 12- tot 20-jarigen gemiddeld 1,2 GB per maand, terwijl dat bij volwassenen tussen de 30 en 40 jaar rond de 700 MB ligt.

Vooral gemoedsrust

Telenet ver(drie)dubbelt alle mobiele datalimieten van zijn WIGO-abonnementsformules, waar ook tv, vast internet en onbeperkte belminuten en sms’en in zitten. De limieten bepalen de hoeveelheid data die je maandelijks mag gebruiken.

Story image

Voor WIGO Businessklanten worden dit de nieuwe mobiele abonnementsformules:

Story image

Klanten met een WIGO-abonnement kunnen hun datapot verdelen in functie van de noden van de gezinsleden. Elk gezin bepaalt dus zelf hoe ze de verdeling van hun data aanpakken. Heeft een gezinslid de ene maand meer nodig dan de andere maand, dan kan er flexibel met de datapot omgegaan worden, zonder onverwachte extra kosten op het einde van de maand. Op die manier kunnen jongeren makkelijk wat meer gebruiken terwijl er ook voor de ouders voldoende overblijft.  Families die volledig onbeperkt willen surfen en streamen, kunnen voor WIGO Unlimited kiezen. Het eerste aanbod in ons land met TV, onbeperkte belminuten, sms’en en mobiel en vast internet dat je met het hele gezin kan delen, tot maximaal vijf simkaarten.

“Met deze uitbreiding willen we klanten vooral gemoedsrust bieden. De datavolumes zijn de afgelopen jaren sterk gegroeid met de noden van de klant, maar hoog verbruik wordt vaak nog geassocieerd met buiten bundel kosten waardoor klanten mogelijk al dan niet bewust hun verbruik enigszins intomen. Met WIGO willen we dat aanpakken. Daarom zorgden we er al voor dat je op het einde van de maand geen onverwachte kosten kan hebben voor buitenbundel verbruik en voorzien we steeds voldoende data - dit is de derde keer op twee jaar tijd dat we een stevige verhoging doen - zodat klanten de knop kunnen omdraaien en niet meer tellen, maar zorgeloos surfen. Bij elke eerdere verhoging die we deden, zagen we deze mentaliteitsverschuiving.” Jeroen Bronselaer, Senior Vice President Residential Marketing Telenet

Van klanten die vandaag al een WIGO-abonnement hebben, zal de datalimiet vanaf 10 december automatisch verhoogd worden. Ze worden via mail en sms op de hoogte gebracht.

* tot 100 GB, daarna verder surfen aan 512 kbps

Over Telenet Group NV

Telenet Group is een onderdeel van Telenet Group Holding nv en is genoteerd op Euronext Brussel onder ticker symbool TNET. Voor meer informatie, surf naar www.telenet.be. Liberty Global - één van 's werelds grootste geconvergeerde video-, breedband- en communicatiebedrijven - innoveert en versterkt mensen in zes landen in Europa om optimaal gebruik te maken van de digitale revolutie. Liberty Global bezit een rechtstreeks belang van 57,3% in Telenet Group Holding SA/NV (exclusief eventuele eigen aandelen die deze laatste van tijd tot tijd in zijn bezit heeft).

Telenet Group NV