Voor iedereen connectiviteit garanderen is absolute prioriteit
Telenet biedt klanten extra datavolume en meer ontspanning. #samenerdoor
Heel wat bedrijven nemen maatregelen om fysiek contact tussen mensen te vermijden en Corona minder kans te geven in ons land. Samen met de schorsing van lessen, sluiting van universiteiten en buitenschoolse activiteiten zorgt dit voor ongekende situaties bij vele gezinnen. Kinderen schommelen tussen leren en vervelen, ouders tussen werk en opvang, senioren tussen eenzaamheid en gezondheid. Een afweging tussen continuïteit en zorg. Tussen voorkomen van erger en het leven door laten gaan.
Telenet begrijpt meer dan ooit voor welke uitdaging gezinnen en bedrijven vandaag staan en wil zijn producten en diensten ten volle inzetten om deze situatie voor iedereen gemakkelijker én aangenamer te maken.
Huidig datavolume wordt verdubbeld voor Telenet en BASE
Contact houden tussen families, collega’s, vrienden en zwakkere bevolkingsgroepen is vandaag belangrijker dan ooit. Daarom krijgen Telenet en BASE-klanten met een volumelimiet zowel voor hun vaste als mobiele producten een verdubbeling van de hoeveelheid data waar ze momenteel over beschikken. Dit geldt ook voor de klanten van Telenet Business. Zodat videoconferencing, e-learning en contact met familie vlot kan lopen. Voor vast internet vanaf maandag, voor mobiel vanaf dinsdagochtend; en beide alvast zeker tot en met 3 april. Helemaal automatisch en zonder kost.
Terwijl de wegen en autostrades leeglopen, verwacht Telenet de komende dagen een stevige toename van verkeer op het mobiele en vaste netwerk. De operator zal dit nauwlettend opvolgen. In deze tijden is het de absolute prioriteit om alle klanten geconnecteerd te houden. Indien bijkomende maatregelen nodig zijn om dit te garanderen, zal Telenet deze ook nemen en hierover duidelijk communiceren. Alle details over de huidige tegemoetkoming zijn te vinden op https://www2.telenet.be/samenerdoor
Meer gratis ontspanning voor iedereen
Thuis van school, home-worker of zorgverlener, iedereen zal in deze periode meer dan ooit nood hebben aan ontspanning. Zeker nu sporten, cultuur of cafébezoek niet meer direct mogelijk zijn. Daarom kunnen Telenetklanten vanaf dinsdag een reeks van gratis films en series terugvinden in de TV-theek en ook op kanaal 11. Deze selectie omvat een mix van lokale en internationale programma’s, voor verschillende doelgroepen. De inhoud zal de komende dagen verder aangevuld worden.
Continuïteit voor zakelijke klanten
Verschillende zaken en ondernemers worden hard getroffen door de maatregelen tegen het virus. Telenet stelt alles in het werk om zijn klanten in deze moeilijke situatie zo goed mogelijk verder te helpen. Klanten die zeker willen zijn dat al hun medewerkers vlot thuis kunnen werken en om een uitbreiding van hun VPN-verbinding vragen, worden waar mogelijk binnen de 24u verder geholpen. Voor bedrijven in de getroffen sectoren die moeten sluiten de komende weken, is een tijdelijke opschorting van de diensten mogelijk. Deze klanten kunnen ook uitstel van betaling vragen.
John Porter, CEO Telenet: “Telecommunicatienetwerken zijn een sleutelinfrastructuur om de economie en maatschappij te ondersteunen. Het is onze taak om erop toe te zien dat zowel families als bedrijven zich geen zorgen hoeven te maken over geconnecteerd te geraken en te blijven. Onze mensen stellen dan ook alles in het werk om iedereen te helpen. Om bedrijven te laten verder werken, mensen te connecteren en de financiële zorgen te beperken. Om zoveel mogelijk vooruit te kunnen, goed te zorgen voor ouderen en jongeren gemotiveerd en geïnspireerd te houden. Samen erdoor!”
Info voor Telenet klanten https://www2.telenet.be/samenerdoor
Info voor BASE klanten: https://www.base.be/nl/veelgestelde-vragen/mobiel-internet-apps/mobiel-internet/samen-door-uitzonderlijke-tijden.html
Info voor Telenet Business klanten; https://www2.telenet.be/TBsamenerdoor