VR-game NanoClash Focus krijgt bewegende platforms en teams spelen tegen elkaar vanop aparte speelvelden

The Park Playground blijft innoveren met NanoClash

The Park Playground lanceert op 20 april 2023 NanoClash Focus, een unieke VR-ervaring waarin spelers tegen elkaar strijden vanop twee aparte speelvelden. Nieuw is ook dat in de game-arena twee bewegende platforms hangen die de spelers zelf kunnen besturen. Hierdoor beweegt het speelveld waardoor spelers het gevoel krijgen zich letterlijk in een actiefilm te begeven. NanoClash Focus is een heuse mijlpaal in de verdere ontwikkeling van The Park Playground.

NanoClash Focus is een volledig nieuwe versie van de VR-ervaring die in 2019 werd gelanceerd. De nieuwe versie is een volledige free roam VR-ervaring die simultaan op twee aparte velden wordt gespeeld. In de toekomst zal het perfect mogelijk zijn dat een team in België het opneemt tegen een team in Nederland. Een unieke beleving ontwikkeld door The Park Playground in samenwerking met zijn partners.

Story image

De platforms gaan gedurende het spel langzaam naar beneden. Maar wanneer een speler een tegenspeler op het andere platform neerschiet, daalt zijn eigen platform met één meter extra. Het platform dat als eerste de bodem van de arena bereikt, wint. Verspreid over de arena zijn power-ups die spelers kunnen oppikken door hun platform er naartoe te bewegen. Deze power-ups geven de speler een speciale extra aanval in hun voordeel.

Innovatieve VR-techniek

De VR-experiences bij The Park Playground zijn hoogwaardige free roam virtual reality-ervaringen waarbij men speelt in teamverband, zonder rugzak of kabels, in een grote open ruimte. The Park Playground is een pionier op dit vlak en was de eerste om in 2021 deze innovaties (HTC Vive Focus 3) toe te passen. Het bedrijf werkt dan ook met de nieuwste innovatieve technieken. Ook in NanoClash Focus hebben spelers alleen een VR-bril op hun gezicht en een geweer in de hand. Tegelijk werd ook AI-technologie geïntegreerd. De VR-ervaring start met de selectie van een avatar die door AI wordt gegenereerd. Bedoeling is om dit in de toekomst verder te ontwikkelen. NanoClash Focus is een mijlpaal voor The Park Playground en is een grote stap voorwaarts in vergelijking met de eerste versie uit 2019.

Story image
“We hebben uit de eerste versie van NanoClash heel wat geleerd. We hebben op een multi-dimensionele wijze het strategisch element versterkt. Tegelijk hebben we de betrouwbaarheid van het systeem een boost gegeven omdat dit spel specifiek voor deze headsets werd ontwikkeld. Spelers zijn verlost van een zwaar gewicht op de rug. Dit zal de term e-sports op termijn een heel nieuwe invulling geven. De integratie van AI zorgt er tegelijk voor dat we relevant blijven en dat onze spelers blijven terugkomen”. Gilles-Adrien Cenni, CTO The Park Playground.

NanoClash Focus is vanaf donderdag 20 april 2023 te spelen in alle vestigingen van The Park. Duurtijd: 60 minuten.

Meer info via ​ www.theparkplayground.com/nl-be/vr-experiences/nanoclash-focus

Perscontact:

Esther Zaman, head of marketing, [email protected]

Indien u als journalist een afspraak wil maken om NanoClash te spelen, gelieve dan contact op te nemen met Lise Smets, +32 (0)456 54 27 84, [email protected]

Over The Park Playground

The Park werd gelanceerd in 2018 en is een ‘corporate venture’ van Telenet en 9.5 Magnitude Ventures met de missie om de toekomst van entertainment naar het grote publiek te brengen. The Park biedt immersive virtual reality ervaringen en een voorbeeld van wat we ‘fygitaal entertainment’ noemen. Het biedt mensen een team-ervaring die op de grens tussen het fysieke en digitale leven zit. The Park Playground is sterk gegroeid en heeft in vier jaar tijd 11 vestigingen geopend in België en Nederland. The Park heeft 6 locaties in België, 4 in Nederland, 1 in het Verenigd Koninkrijk (in juni opent de tweede in Birmingham) en 1 vestiging in Australië. The Park kreeg al meer dan 380.000 bezoekers over de vloer. Bij The Park ontsnapt men even aan de realiteit met vrienden, familie, collega's, tijdens een vriendenactiviteit, gezinsuitstap of als teambuilding. (The Park biedt zelfs de mogelijkheid om de VR-ervaringen op locatie te spelen).  De spelers bepalen tijdens het spel zelf het verloop van de verhaallijn. De ervaringen die bezoekers kunnen spelen, ontwikkelt The Park zelf. Ze zijn toegankelijk voor alle leeftijdsgroepen. Je kan bij The Park o.a. gaan mollenjagen in De Mol (gebaseerd op bekende TV format), gijzelaars bevrijden als een echt SWAT team, een horror escaperoom ontsnappen in Don’t Scream, de professor redden in Mask of the Pharaoh of op griezelige zombies jagen in The Hallow. www.theparkplayground.com

Trailer NanoClash 20230324_TheParkPlayground_Nanoclash_Trailer_16x9_Telenet_NL.mp4 - 299 MB