WeLoveBXL brengt de Universiteit naar Molenbeek… met de steun van 12 Telenet vrijwilligers!

Brussel, 28 augustus 2019 - WeLoveBXL is opgericht door Let’s Go Urban bezielster Sihame El Kaouakibi, na de vraag van voormalig minister van Binnenlandse zaken Jan Jambon om een positief verhaal voor Molenbeek te schrijven. Sinds 2019 steunt ook de VGC, dankzij minister Sven Gatz, het initiatief. Sihame bedacht dat de methodieken die al tien jaar in Antwerpen bij Let’s Go Urban goede resultaten opleveren, ook in Brussel een grote impact kunnen hebben op het versterken van jongeren. Brussel is immers een stad boordevol jong potentieel. Veel van die getalenteerde jongeren hebben slechts nood aan een duwtje in de rug, enkele aanmoedigende woorden of een plek waar ze zichzelf kunnen ontwikkelen.

WeLoveBXL wil de harten veroveren van elk kind en elke jongere in Molenbeek en Brussel. Met dagelijkse ondersteuning op gebied van persoonlijke ontwikkeling, studies, tewerkstelling en ondernemer-schap, bereiken ze nu reeds 250 jongeren per week. Workshops, individuele begeleiding, gemeenschapsvormende evenementen met coaches, rolmodellen, CEO’s en inspirerende mannen en vrouwen uit Brussel, jong en oud. De brug slaan tussen het talent van vandaag en morgen, en hun potentiële werkgevers is een mooie manier om de samenwerkingen met beleid en bedrijfsleven concreet vorm te geven.

Vandaag start de eerste editie van wat een jaarlijkse traditie wordt: de Pop-Up University. WeLoveBXL organiseert dit professionele bootcamp omdat schoolse opleidingen vandaag de dag niet meer de enige opleidingen zijn waarmee jongeren zich willen verrijken. Alsook om jongeren, die anders niet naar de universiteit zouden gaan, te stimuleren en van toekomstperspectief te voorzien.

Aangezien vele jongeren zich nog niet klaar voelen om naar de universiteit te gaan, of hun loopbaan te starten, is Pop-Up University een leerrijke opstap aan het einde van de zomervakantie. Bij Pop-Up University slaat WeLoveBXL de handen in elkaar met de believers, om 40 geselecteerde jongeren tussen 17 en 25 jaar verschillende kennis en vaardigheden aan te leren.

Tijdens de week worden ze ondergedompeld in: marketing, digitale vaardigheden, financiën, project-management, team & people management, brainstormen en pitchen. De workshops worden gebracht door de beste coaches uit de corporate wereld: Telenet, Deloitte, Business & Decision, Brussels Airport Company en Bpost.

Story image

Het ontbreekt jongeren vaak aan een professioneel netwerk en connecties. Door de Pop-Up University worden de jongeren in contact gebracht met bedrijven waar ze anders minder snel de kans hebben om mee te connecteren.

De Pop-Up University zal eindigen met een Hackathon waarbij de jongeren in teams een antwoord trachten te vinden op de uitdaging “How to make your city even greater” om de aangeleerde skills meteen toe te passen in een groter geheel, dat dicht bij hun hart ligt. 

WeLoveBXL is een unieke samenwerking tussen FOD Binnenlandse zaken, de VGC, US Embass en de corporate bedrijven Telenet, Deloitte, Business & Decision, Brussels Airport Company en Bpost.

"We zijn trots dat we deze allereerste Pop-Up University kunnen ondersteunen", aldus John Porter, CEO van Telenet. "Een tiental gemotiveerde experts van Telenet zullen deze week hun kennis van verschillende domeinen komen delen met de Molenbeekse jongeren. Dit is een uiterst originele en innovatieve manier om bij te dragen aan de opkomst van de vele jonge talenten in Brussel, een ambitie die Telenet graag koestert."

Jullie zijn welkom voor een bezoek tijdens de week op afspraak, op vrijdag 30 augustus, vanaf 13u30 met de finale pitch van de jongeren. Zo kunnen jullie de impact van de Pop-Up University met eigen ogen waarnemen.

Perscontact: Nordin Mahboub – nordin@welovebxl.com – 0486 92 72 91

Nieuws
Over Telenet Group NV

Als aanbieder van entertainment- en telecommunicatiediensten in België is Telenet Group steeds op zoek naar de perfecte beleving in de digitale wereld voor zijn klanten. Het bedrijf spitst zich onder de merknaam Telenet toe op het aanbieden van digitale televisie, hogesnelheidsinternet en vaste en mobiele telefoniediensten aan residentiële klanten in Vlaanderen en Brussel.

Onder de merknaam BASE levert het mobiele telefonie in België. De afdeling Telenet Business bedient de zakelijke markt in België en Luxemburg met connectiviteits-, hosting- en security oplossingen. Meer dan 3000 medewerkers hebben samen 1 doel voor ogen: leven en werken eenvoudiger en aangenamer maken.

Telenet Group is een onderdeel van Telenet Group Holding nv en is genoteerd op Euronext Brussel onder ticker symbool TNET. Voor meer informatie, surf naar www.telenet.be. Liberty Global - één van 's werelds grootste geconvergeerde video-, breedband- en communicatiebedrijven - innoveert en versterkt mensen in zes landen in Europa om optimaal gebruik te maken van de digitale revolutie. Liberty Global bezit een rechtstreeks belang van 57,3% in Telenet Group Holding SA/NV (exclusief eventuele eigen aandelen die deze laatste van tijd tot tijd in zijn bezit heeft).

De newsroom van BASE vind je via press.base.be

Telenet Group NV
Neerveldstraat 107
1200 Brussel