Wereldrelease van de tiendelige nieuwe HBO-topreeks ‘Vinyl’, zondagnacht 15/2 exclusief bij Play More van Telenet

Gisterenavond werd in avant-première de 2 uur durende pilootaflevering van de veelbelovende HBO-reeks ‘Vinyl’ voorgesteld aan een enthousiast publiek. De Brusselse You Night Club werd ondergedompeld in de New Yorkse muziekscène uit de jaren ’70 zoals enkel makers Martin Scorsese, Mick Jagger en Terence Winter (schrijver van The Sopranos, Boardwalk Empire en The Wolf of Wall Street) dat kunnen. Vanaf zondagnacht kunnen Play More-abonnees de internationale release hier volgen.

Vinyl is jarenlang geleden ontsproten uit een babbel tussen Mick Jagger en Martin Scorsese. Wat eerst een langspeelfilm zou moeten worden, werd door toedoen van Terence Winter een bijzondere TV-reeks. Vinyl is niet minder dan een epische roller coaster door de muziekscène van het New York van de beginjaren ’70. De ruwe stad is een creatieve broeihaard die vele decennia’s later blijft beïnvloeden. Rock is alomtegenwoordig; punk, disco, en hiphop staan klaar om furore te maken bij platenbaas Richie Finestra – een rol van Bobby Cannavale – die zijn label en ziel overeind probeert te houden. Verder bestaat de cast van Vinyl onder andere uit Olivia Wilde, Ray Romano, Juno Temple, Jack Quaid en Birgitte Hjort Sørensen. Ook James Jagger, de zoon van Mick, speelt mee als frontman van een upcoming punkband.

De eerste van tien afleveringen wordt zondagavond voor het eerst in de VS getoond, om 21u New Yorkse tijd. Op hetzelfde moment – zondagnacht om 3u Belgische tijd – kunnen ook Play More abonnees hier van de pilootaflevering genieten. Wekelijks wordt er een nieuwe aflevering toegevoegd aan de Play More catalogus.

“Bij Telenet willen we onze klanten zo veel mogelijk laten genieten van het beste entertainment dat er te vinden is. We zorgen ervoor dat onze klanten als eerste mee kunnen zijn met de beste series en de sterkste filmpremières. Dankzij onze overeenkomst met HBO kunnen we hen als ‘Home of HBO’ deze schitterende ‘Vinyl’ straks niet alleen exclusief aanbieden in België. We doen dit ook op exact hetzelfde moment als de officiële release in de VS”, vertelt Jeroen Bronselaer, VP Product Entertainment.

Dat Vinyl een langverwachte serie is, weerspiegelde zich ook in de succesvolle opkomst voor de avant-première die Telenet gisterenavond organiseerde. Het preview-event gehuld in een jaren ‘70-sfeer vond plaats in de You Night Club in Brussel. Alle gasten werden verwelkomd door Vlaams televisiemaker en presentator Ben Roelants om de 2 uur durende pilootaflevering van Vinyl te ontdekken. Het event werd op de juiste toon afgesloten met een liveoptreden van de Belgische rockers Black Tolex en punklegende Ludo Mariman.

“Ik heb er écht van genoten. Ik heb thuis al Play More van Telenet, dus ik ga Vinyl zeker uitkijken!”, vertelde Roos Van Acker.

Jean Blaute reageerde ook enthousiast: “Ik keek al een jaar naar uit naar deze serie. Het was fantastisch! De rock ’n’ roll van de jaren ’70 werd perfect weergegeven, met een typische Scorsese-stempel.”