Zonsverduistering gaat digitaal

De laatste volledige zonsverduistering in België dateert van 11 augustus 1999. De volgende grote eclips is pas op 12 augustus 2026. Wie geen negen jaar wil wachten, kan er in tussentijd eentje uit Chili digitaal meepikken: op 26 februari brengt Liberty Global het spectaculaire natuurfenomeen waarbij een ‘Ring of Fire’ te zien zal zijn, live in beeld via een 360°-camera vanuit Coyhaique, Chili. Hierdoor krijg je het gevoel alsof je zelf tussen de massa mensen in Chili kijkt naar deze adembenemende zonsverduistering.

De zonsverduistering is te bekijken vanaf 14u30 Belgische tijd op het Facebook- en YouTube kanaal van Liberty Global.

Isabelle Geeraerts Woordvoerster, Telenet
Over Telenet

Telenet Group is een onderdeel van Telenet Group Holding nv en is genoteerd op Euronext Brussel onder ticker symbool TNET. Voor meer informatie, surf naar www.telenet.be. Liberty Global - 's werelds grootste internationale tv- en breedbandbedrijf, investeert, innoveert en versterkt mensen in meer dan 10 landen in Europa om optimaal gebruik te maken van de digitale revolutie - bezit een rechtstreeks belang van 56,36% in Telenet Group Holding SA / NV (exclusief eventuele eigen aandelen die deze laatste van tijd tot tijd in zijn bezit heeft).

Telenet