1 op 3 Mol-kijkers breidt met Telenet zijn tv-ervaring uit naar het computerscherm

Om de Mol-suspens flink te verhogen, lanceerden Telenet en VIER een online speurspel. Via demol.vier.be kunnen de fans van het programma al zes weken lang mee zoeken wie ‘m is, aan de hand van extra informatie en talrijke niet-uitgezonden fragmenten.

Televisie wordt anno 2016 intenser beleefd dankzij digitale mogelijkheden zoals terugkijk-tv, uitgesteld kijken en ook met apps en complementaire online ervaringen. Dat bewijst ook het aantal bezoekers: voor maar liefst 1 op 3 kijkers gaat het spel ook online verder. En dat levert ruim een week voor de finale al bijzondere resultaten op.

60.000 verdachte momenten

Via demol.vier.be kunnen De Mol-kijkers elke week hun inzet verdelen over de kandidaten die zij verdenken. In die zoektocht markeerden online deelnemers in totaal meer dan 60.000 foto’s en fragmenten als verdacht in hun eigen digitale molboekjes. Dit deden ze tijdens het programma vooral vanop mobiele toestellen, daarna vooral via vaste computers. De helft van de spelers geeft meteen na het programma aan wie hun meest verdachte kandidaat is, maar ook op dinsdag wordt er nog druk gecheckt wat er online aan extra materiaal te vinden is. In het totaal goed voor meer dan 300.000 unieke bezoekers op demol.vier.be. De meeste onder hen keren meermaals terug om verder te spelen.

Limburg denkt dat Hanne de mol is, Brussel verdenkt Gilles

“Wie is de mol?” Die ene vraag blijkt na 17 jaar ook nog altijd brandend actueel. Maar die kan eindelijk veel preciezer beantwoord worden, nu in deze digitale tijden de zoektocht ook online wordt verdergezet. Zo werd er op demol.vier.be het vaakst ingezet op Hanne, nauw op de hielen gezeten door Gilles. Mannen geloven dan weer het meest in de onschuld van Stijn, vrouwen verdenken Cathy het minst. Tussen de provincies is er meer samenhorigheid: Hanne wordt over de hele lijn aangewezen als mol, behalve door Brussel. Misschien wel de reden waarom het hoofdstedelijk gewest voorlopig op kop staat in de ranking?

Mannen 22% meer verdacht dan vrouwen

Nog enkele fijne weetjes: het niet-uitgezonden fragment van Thibaud in het ziekenhuis werd op demol.vier.be het vaakst aangeduid als verdacht. Gilles is de enige kandidaat die beschuldigd wordt door zijn eigen leeftijdsgenoten. Mannelijke deelnemers aan het programma kregen 22% méér verdachtmakingen dan vrouwen. En in Mol, ook daar denken ze dat Hanne de mol is.

Over Telenet Group NV

Telenet Group is een onderdeel van Telenet Group Holding nv en is genoteerd op Euronext Brussel onder ticker symbool TNET. Voor meer informatie, surf naar www.telenet.be. Liberty Global - 's werelds grootste internationale tv- en breedbandbedrijf, investeert, innoveert en versterkt mensen in meer dan 10 landen in Europa om optimaal gebruik te maken van de digitale revolutie - bezit een rechtstreeks belang van 57,3% in Telenet Group Holding SA / NV (exclusief eventuele eigen aandelen die deze laatste van tijd tot tijd in zijn bezit heeft).

Telenet Group NV