'10x De Mol' in première op De Mol-zone van Telenet

De Mol-zone breidt uit met exclusieve documentaire

Lig je ’s nachts wakker over het nieuwe seizoen van De Mol? Kan je écht niet meer wachten tot 21/03? Dan is De Mol-zone op Telenet de ultieme place to be.  Vanaf maandag 28/02 kunnen Telenet-kijkers als allereerste de nieuwe documentaire ‘10x De Mol’, over het tienjarig bestaan van het programma, bekijken via De Mol-zone op Telenet. Daarnaast toont Gilles van Bouwel na elke spannende aflevering een reportage over de afvaller. Ook de kleinste mollenjagers delen hun complottheorieën in de Leerlingenraad. Plan die De Mol-watchparties al maar in!

10 X De Mol

31 juli 1998: “Ben je avontuurlijk aangelegd en hou je van voortdurende uitdagingen, stel jezelf dan voor in een briefje aan Woestijnvis. Leeftijd, opleiding en beroep spelen geen rol. En wie nog nooit aan een televisieprogramma heeft deelgenomen, heeft een klein streepje voor.”

Eind jaren negentig maken Tom Lenaerts en Bart De Pauw samen met vliegende reporter Michiel Devlieger en regisseur Michel Vanhove furore met het programmaSchalkse Ruiters. Na twee seizoenen de zondagavond te voorzien van een humoristisch kijkcijferkanon, gingen de makers op zoek naar een opvolger van hun show.  Dat dat programma zou uitgroeien tot een nationaal en internationaal succes oversteeg hun stoutste verwachtingen.

Story image

De bezielers van De Mol schrijven tussen 1998 en 2003 televisiegeschiedenis. In 10 X De Mol  blikken Tom, Michiel en Michel, samen met enkele bijzondere protagonisten, terug op de tijd waarin ze heel Vlaanderen in de ban hielden met de meest legendarische zoektocht ooit op televisie. Over hun eerste twijfels en onzekerheden tot het plezier, de opluchting en de euforie als de puzzelstukjes in elkaar vallen.

Maar dit is ook het verhaal van een nieuwe generatie die opstaat. Een groep jonge televisiemakers die twaalf jaar later en met enige voorzichtigheid maar tonnen ambitie De Mol meeneemt op een razendsnelle rollercoaster, met Gilles De Coster als frontman. Eindredacteur Joren Creylman: “Het voelde destijds bijna misdadig om zo een iconisch televisieprogramma nieuw leven in te blazen.” Vandaag, vierentwintig jaar na de allereerste uitzending, blijkt de filmische mix van spionage en psychologie, verpakt in een (ont-)spannende whodunit nog steeds feilloos te werken.”

10 X De Mol  is een vrolijk weerzien voor iedereen die De Mol heeft gekend en gemist. En voor iedereen die zich samen met Magda, Hugo, Marc, Gilles, Eline, Pieter, Elisabeth, Alina en Lennart nostalgisch wil opwarmen voor de komst van nummer tien.

Story image

10 X De Mol is een documentaire van Woestijnvis over het tienjarig bestaan van het televisieprogramma De Mol. Vanaf maandag 28 februari beschikbaar in De Mol-zone via Telenet en binnenkort ook op Play4.

Je was een goede kandidaat.

Gilles Van Bouwel werd bekend door zijn deelname aan het vierde seizoen van De Mol. Daar toonde hij zichzelf als sympathieke meestersaboteur. Hij is daarom de uitgelezen persoon om tijdens het nieuwste seizoen van de Mol elke week de afvaller in zijn zetel op te vangen. Samen kijken ze naar de laatste aflevering en gaan ze via exclusieve beelden dieper op de ervaring van de afvaller in, exclusief in De Mol-zone.

Deelnemen aan de Mol is een unieke ervaring. Ik kijk er nog steeds met veel nostalgie op terug. Het lijkt me dan ook enorm leuk om dit jaar elke week de aflevering samen met de afvaller te bekijken en daarna zijn molavontuur te overlopen, van inschrijving tot aan het rode scherm.”
​– Gilles van Bouwel

 Leerlingenraad

 Op mollenjagen staat geen leeftijd, dat is wel duidelijk. De Leerlingenraad volgt de (complot)theorieën en visies van kinderen doorheen heel Vlaanderen. Wekelijks verschijnt er een praatpaal op een speelplaats ter lande waar leerlingen naar hartenlust de nieuwste aflevering van De Mol kunnen bespreken.

• 10x De Mol nu te zien via de Telenet TV-theek
  • Je was een goede kandidaat elke zondag te zien via de Telenet TV-theek
  • Leerlingenraad elke woensdag te zien via de Telenet TV-theek

Alles terug te vinden via telenet.be/demol