270 crossfans beleven parcours in Ruddervoorde tijdens de Play Sports Trophy

Tom Meeusen aan de leiding in Play Sports Trophy dankzij snelle fans

Maar liefst 270 enthousiaste liefhebbers van het veldrijden verzamelden afgelopen woensdag in Ruddervoorde. Tijdens de Play Sports Trophy kregen ze de unieke kans om zoals een echte prof door het veld te klieven op een officieel parcours van de Hansgrohe Superprestige.

Een loodzware cross beleven zoals Tom Meeusen of Sven Nys, tijdens de Play Sports Trophy wordt het mogelijk. Crossfans krijgen de unieke kans om zelf in het spoor te treden van de profrenners op een officieel parcours van de Hansgrohe superprestige. Ze strijden dan gedurende twee ronden tegen de andere liefhebbers. Iedere deelnemer kan een renner aanduiden aan wie hij zijn rondetijden opdraagt. Die worden gemeten met een chip en bijgehouden. De veldrijder met de snelste fans ontvangt de Play Sports Trophy. Momenteel heeft Tom Meeusen de snelste fans en neemt hij de leiding in de stand, gevolgd door Wout Van Aert en Sven Nys.

Op woensdag 11 november waren zo’n 270 crossfans afgezakt naar Ruddervoorde om er te proeven van het veldrijden. Ze beleefden wat de profrenners meemaken als ze zich door de wei in Ruddervoorde wurmen. Het parcours is technisch, met een zandbak, een reeks bultjes en zeer veel bochtenwerk. Het weer bleef droog, hierdoor konden de deelnemers in hoog tempo over het gras rijden. De snelste deelnemers konden 2 ronden afleggen in 30 minuten.

De volgende edities van de Play Sports Trophy vinden plaats in Diegem (28 december), Middelkerke (14 februari) en Oostmalle (20 februari). Inschrijven kan op playsports.be/samenstraffer.

Nina Mallants Woordvoerster, Telenet
Over Telenet

Telenet Group is een onderdeel van Telenet Group Holding nv en is genoteerd op Euronext Brussel onder ticker symbool TNET. Voor meer informatie, surf naar www.telenet.be. Liberty Global - 's werelds grootste internationale tv- en breedbandbedrijf, investeert, innoveert en versterkt mensen in meer dan 10 landen in Europa om optimaal gebruik te maken van de digitale revolutie - bezit een rechtstreeks belang van 56,36% in Telenet Group Holding SA / NV (exclusief eventuele eigen aandelen die deze laatste van tijd tot tijd in zijn bezit heeft).

Telenet