9lives lanceert gaming-webserie 'Beat the Boomer'

Maandag 31 augustus 2020 - Videospellekes. De Vlaming is er zot van. FIFA op de PlayStation. Pokémon op de smartphone. Minecraft op de laptop. Animal Crossing op de Nintendo Switch. Jong en oud hebben de smaak te pakken, meer dan ooit. Sinds maart is de groep aan actieve gamers alleen maar gestegen, in die mate dat zelfs een nicheplatform als een VR-bril plots niet meer zo'n hoge instapdrempel lijkt te hebben. COVID-19 laat ook in deze business duidelijk z’n sporen na. De downloadsnelheid op Europese PlayStation 4-consoles werd bijvoorbeeld gehalveerd om de algemene internetsnelheid ademruimte te geven na de massale toevloed aan gamers.

Mensen spenderen ook gewoon een pák meer tijd aan gaming. In Duitsland noteerden ze een stijging van 20% tijdens de lockdown. In het Verenigd Koninkrijk 29%. Frankrijk doet nog beter met 38%. En de VS laten met 45% de rest achter zich. In Trumpland heeft de gaming-industrie een recordomzet van 10,86 miljard dollar genoteerd in het eerste kwartaal (9% meer tov 2019), de hoogste ooit in de Amerikaanse geschiedenis.

BOOMER VERSUS VLAANDEREN

Maar je kent dat, he. Als iets mainstream en populair wordt, dan krijg je te maken met een heleboel nieuwe 'experten'. Onze eigenste 9lives-hoofdredacteur en de lokale Godfather of Gaming Christophe "Praga" Philips mag dan met z'n 30 jaar als gamer op z'n teller zoveel tips geven als hij wil aan z'n zonen, gouden advies aanvaarden van vaderlief, da's een ander paar mouwen. Dus trok hij erop uit om de Vlaming te laten zien dat hij het écht beter weet en kan.

De afgelopen maanden parkeerden we - volledig corona-proof en in samenwerking met productiehuis Sylvester TV - een gepimpte BEAT THE BOOMER-wagen (inclusief televisie en PlayStation 4) in Middelkerke, Blankenberge, Antwerpen, Mechelen, Genk en Hasselt en speelden talloze voorbijgangers tegen ‘onzen ouwe’. Inzet? De street rep van Praga en een PlayStation 5. 6 steden, 6 games en dus 6 episodes. Vanaf vandaag kan je elke vrijdag om 16u00 de nieuwste BTB-aflevering checken via het Facebook- en YouTube-kanaal van Telenets gaming website 9lives.be!

Met ‘BEAT THE BOOMER’ zet 9lives verder in op lokale video entertainment en content rond games, waaronder Nederlandstalige reviews, previews en reportages. Ondertussen wordt er met productiehuis Sylvester ook hard gewerkt aan een tweede webserie waarin bekend Vlaanderen een introductie krijgt tot de steeds vlugger evoluerende wereld van de video games.

Nieuws Entertainment