Bart Raes brengt in 'De Zes' voetbalgrootheden samen rond het voetbal van toen en nu

'De Zes' = een nieuwe talkshow vanaf vrijdag op Play Sports. 1 presentator en 5 ex-voetballers, dat is 'De Zes' op Play Sports

Met De Zes brengt Bart Raes voortaan wekelijks een nieuwe talkshow op Play Sports.
​Hij brengt hierbij vijf gewezen topvoetballers bij elkaar om over hun loopbaan te babbelen en parallellen te trekken met het voetbal van nu. In de eerste aflevering hebben Wesley Sonck, Tom De Sutter, Cisse Severeyns, Eric Van Meir en Geert de Vlieger het vooral over hun debuut bij de grote jongens, hun mooiste momenten en de meest intimiderende matchen uit hun carrière.

Bart Raes ontvangt elke week 5 ex-voetballers. Als je gewezen profvoetballers samen brengt onder impuls van een ras interviewer als Bart Raes, dan levert dat wondermooie verhalen op over de vele raakpunten in hun carrière. De straffe getuigenissen loeren om de hoek over de meest uiteenlopende onderwerpen.

In de eerste aflevering hebben Wesley Sonck, Tom De Sutter, Cisse Severeyns, Eric Van Meir en Geert de Vlieger het onder meer over bizarre contractonderhandelingen.

Wesley Sonck: ”Mijn eerste contract tekende ik zonder manager. Het gevolg? Ik verdiende amper 32.000 frank, minder dan mijn ex-vrouw. Maar ik kreeg er wel een fluogroene Saxo bovenop...”

De Sutter daarentegen kreeg pas de toestemming van coach Preud’homme om naar Turkije te vertrekken toen die hoorde dat hij er het dubbele kon verdienen dan bij Club Brugge. Maar ze hebben het ook over hoe hard ze als nieuwkomer vaak wel werden aangepakt.

“Mensen onderschatten wel eens hoeveel er wel gevochten wordt op training.”, stelt Geert De Vlieger die zijn debuut maakte op Cercle, maar amper 7 minuten later degradeerde naar tweede klasse.

De gekochte titel voor 2 vaten bier

Het ging er toen helemaal anders aan toe in die tijd. Al kan De Vlieger zich niet van de indruk ontdoen dat aan bepaalde matchen wel eens een geurtje zat. De andere gesprekspartners zeggen hier naïef in te zijn, al ontkent Eric Van Meir niet dat hij ooit de titel kocht door Cisse Severeyns en zijn ploegmaats twee vaten bier te beloven.

“Na een match zakten Lierse-speler Eric en twee ploegmakkers in 1997 af naar ons stamcafé in Antwerpen. Ze konden twee matchen later kampioen spelen op voorwaarde dat wij wel wonnen tegen Club Brugge. Daar moest iets tegenover staan, zo vonden we wel. Nu, voor twee vaten bier wonnen we ​ en iets later speelde Lierse kampioen…”,
​zo vertelt Severeyns.

Deze eerste aflevering staat bol van dergelijke verhalen. Van de intimidatie door Juan Lozano tot het relletje met Desailly, van het scoren met een buffelsprong tegen Anderlecht tot de niet te houden omhaal van Alan Shearer. Elke voetballiefhebber zakt voortaan heerlijk onderuit op vrijdag, voor de nieuwe talkshow De Zes met Bart Raes.

DE ZES, vanaf vrijdag 14 oktober wekelijks te zien op Play Sport

PODCAST

De Zes is er ook in podcast versie. ​ Telkens te beluisteren bij aanvang van de uitzending via de Spotify-, Apple Podcast & Google Podcast kanalen van Play Sports Podcast.

Entertainment