BASE maakt mobiel dataverbruik in heel België gratis voor klanten met een maandelijks abonnement voor de periode van 17 tot en met 31 juli

Overstromingen in Wallonië en Vlaanderen - Solidariteit op alle niveaus

Extreem noodweer heeft de voorbije week ons land geteisterd. Het menselijk leed is erg groot. En ook de materiële schade is niet te overzien. Iedereen wil nu vooral in contact komen met familieleden of slachtoffers in de getroffen regio’s, maar het telefoonnetwerk moet op bepaalde plaatsen opnieuw grondig worden nagekeken en hersteld. BASE biedt daarom zijn meer dan een half miljoen klanten met een abonnement kans om, via het mobiele netwerk, in contact te blijven met familie en vrienden door hen in heel België gratis toegang te geven tot hun mobiele data en dat met terugwerkende kracht vanaf zaterdag 17 juli tot en met 31 juli 2021.

Vooral in de provincies Luik, Luxemburg, Limburg en Vlaams-Brabant is de schade op heel wat plaatsen niet te overzien. BASE moedigt daarom ook donaties aan het Rode Kruis aan, maar wil de slachtoffers ook nu al helpen door hen de kans te geven om met elkaar contact op te nemen. Daarom krijgen alle BASE-abonnees gratis gebruik van mobiele data in België van 17 juli tot en met 31 juli 2021.

"De datum van 31 juli is vastgesteld om mensen die zware schade hebben geleden, te helpen contact op te nemen met hun dierbaren. Wij hopen dat een periode van twee weken de nodige steun kan bieden.  We willen op deze manier solidair zijn en zoveel mogelijk mensen helpen door hen gratis mobiele data aan te bieden om in contact te blijven met familie en vrienden of om hulp te vragen. We beseffen dat dit soort menselijk contact van onschatbare waarde is in deze moeilijke tijden," zegt Gerald Demortier, Vice-President BASE.

De telecomoperator wil geen verschil maken tussen het noorden en het zuiden van het land, families en vrienden zijn over heel België verspreid en iedereen is op zoek naar elkaar. Ook naar mensen die op vakantie zijn in de getroffen dorpen of op een camping wordt soms door het thuisfront nog gezocht.

Automatische gratis toepassing in België van 17 juli tot en met 31 juli

Alle BASE klanten met een residentieel en PRO abonnement) hebben sinds afgelopen zaterdag automatisch gratis toegang tot mobiele data tot en met 31 juli. Zij hoeven zelf geen actie te ondernemen om gebruik te kunnen maken van dit gratis mobiel dataverbruik[1] in België.

Naast de bovenstaande actie van BASE, ondersteunt moederbedrijf Telenet – samen met de andere telecomoperatoren in België - een speciale sms-donatiecampagne waarbij iedereen 1€ kan doneren door de boodschap ‘Solidarity’ te sms-en naar het nummer 4330. Het bedrijf doet zelf ook een financiële gift aan het Rode Kruis. Tot slot mogen Telenet & BASE medewerkers zich als vrijwilliger opgeven bij het Rode Kruis/Croix Rouge binnen het kader van het vrijwilligersprogramma dat het bedrijf voert.

Ook SBS, eveneens een dochterbedrijf van Telenet zet – samen met VRT en DPG Media - zijn schouders onder de solidariteitscampagne van het Rode Kruis/Croix Rouge. In een spot van 30 seconden roepen de mediabedrijven op om een gift over te maken. De spot is sinds vrijdagavond 16 juli te zien op televisie en te horen op radio.

[1] https://www.base.be/nl/wettelijke-informatie/voorwaarden-onbeperkt-aanbod.html

Stefan Coenjaerts Director Corporate Communications, Telenet