Bioscopen weldra open: voortaan kijk je niet alleen een film, maar speel je hem ook zelf na

Bioscopen weldra open: voortaan kijk je niet alleen een film, maar speel je hem ook zelf na

 

  • The Park sluit overeenkomst met Kinepolis rond Virtual Reality ervaringen in Antwerpen, Brugge, Breda en Utrecht
  • Boek naast je film nu ook een virtual reality ervaring      
  • K3-film Dans van de Farao toont de mogelijkheden van de totaalervaring: kijken en zélf spelen

 

Vanaf 9 juni kunnen bezoekers van Kinepolis in Brugge, Antwerpen, Breda en Utrecht naast een filmervaring nu ook een Virtual Reality-ervaring boeken. The Park heeft hiervoor een overeenkomst gesloten met Kinepolis. Er zijn verschillende ervaringen beschikbaar, maar de nieuwe film van K3 ‘Dans van de Farao’ heeft de primeur om de mogelijkheden van het totaalconcept te tonen. Je kan nu niet alleen als toeschouwer de film bekijken, maar ook samen met vrienden en familie in het verhaal stappen en K3 zélf gaan bevrijden. The Park breidt dankzij de samenwerking met Kinepolis niet alleen zijn beschikbare speelvelden uit, maar kan nog sterker inzetten op een koppeling tussen lokale films en series en een Virtual Reality-ervaring. Als het concept aanslaat, volgen mogelijk nog andere locaties van Kinepolis.

 

Story image

 

 

Stap uit de filmzaal in de wereld van Virtual Reality    

The Park, bekend van zijn Virtual Reality-ervaringen van De Mol, De Dag en -gloednieuw - K3 in VR, gaat samenwerken met Kinepolis. In de bioscopen van Antwerpen, Brugge, Jaarbeurs Utrecht en Breda zal een grote VR-booth van meer dan 100m² verschijnen waar bezoekers in de verschillende werelden van The Park kunnen stappen. The Park breidt dankzij die samenwerking uit van zeven naar elf locaties. Als het concept aanslaat, volgen mogelijk nog bijkomende locaties van Kinepolis.

Met deze samenwerking kan de kijker nog sterker de link voelen tussen fictie en Virtual Reality. The Park zette eerder al in op de koppeling tussen gekende televisieformats en een virtuele spelomgeving. Zo konden spelers al zelf meedoen in de fictiereeks ‘De Dag’ of ervaren hoe het is om als kandidaat in ‘De Mol’ mee te spelen. Met de nieuwste film van K3 ‘Dans van de Farao’ zullen kijkers rechtstreeks uit de cinemazaal, de virtuele K3-wereld bij The Park kunnen inwandelen.

 

Philippe De Schutter, CEO van The Park: “Na zeven maanden sluiting door corona, zijn we erg blij dat we terug kunnen openen met het nieuws van deze samenwerking.  Achter de schermen hebben we niet stilgezeten. Deze samenwerking gaat voor ons verder dan louter het uitbreiden van ons aantal speelvelden. Het stelt ons in staat om de innovatie die er is in het lokale medialandschap weer eens te etaleren. Het is een absolute primeur dat een film meteen met een immersieve en interactieve variant naar buiten komt. Ditmaal zelfs op dezelfde locatie. Meer dan ooit kunnen we fans onderdompelen in de actie. We hopen dat het concept aanslaat, en kijken er naar uit om nog verder te groeien naar extra locaties en uit te pakken met nieuwe innoverende, lokaal geïnspireerde spellen.”
Eddy Duquenne, CEO van Kinepolis Group: “Onze bioscopen zijn vlot toegankelijke locaties die een breed publiek aantrekken. Op onze sites proberen wij verschillende activiteiten samen te brengen, zoals ook het geval is met onze horecapartners. The Park biedt een extra entertainment-ervaring die complementair is met een bioscoopbezoek. Dat dit bovendien mogelijkheden schept voor een VR-ervaring rechtstreeks gelinkt aan een film uit ons aanbod, is een extra reden om deze samenwerking met veel enthousiasme aan te gaan.”

 

 

Drie VR-ervaringen bij Kinepolis

In de Kinepolis-locaties kunnen bezoekers terecht voor drie Virtual Reality-ervaringen: zombiespel ‘The Hallow’, avonturenspel ‘De Mol’ (afgeleid van het bekende televisieprogramma) en het gloednieuwe familiespel ‘K3 – Piramide van Liefde’. Alle ervaringen duren ongeveer een half uur en zijn geschikt voor 2 tot 6 spelers. Boeken kan via de website van The Park. Een VR-sessie kan onafhankelijk worden geboekt van een cinemabezoek.

The Park biedt ‘free-roam’- VR aan: dit betekent dat je VR-bril niet vasthangt aan kabels en je vrij door de speelhal wandelt. Eens je de bril opzet, zit je, als avatar, 360° midden in het decor van het spel. Je medespelers zie je ook naast je bewegen, en je kan met hen praten en interageren tijdens het spel. De spellen ‘The Hallow’ en ‘De Mol’ zijn geschikt voor spelers vanaf 12 jaar. ‘K3 in VR’ is te spelen vanaf ongeveer 7 jaar.

 


De groei van The Park

The Park werd gelanceerd in 2018 met twee spelervaringen in Antwerpen. Al snel groeide het aanbod naar 7 locaties in België en Nederland (Antwerpen, Gent, Hasselt, Kortrijk, Brussel, Eindhoven en Breda), goed voor 9000m² speeloppervlakte. The Park investeert voortdurend in nieuwe ervaringen, die het zelf ontwikkelt samen het met Gentse bedrijf Triangle Factory. Ondertussen zijn er 5 verschillende free-roam- VR-ervaringen. Door samenwerkingen met lokale content spelers zoals Woestijnvis en Studio 100 ontstonden unieke afgeleiden van gekende lokale fictie of programma’s, zoals De Dag, De Mol en de K3-film ‘Dans van de Farao’. De samenwerking met Kinepolis is een volgende stap in de groei van het jonge bedrijf.

 

 

 

 

Philippe De Schutter Managing Director The Park

 

Kinepolis Press Office
+32 (0)9 241 00 16
pressoffice@kinepolis.com

 

Over THE PARK

The Park werd gelanceerd in 2018 en is een ‘corporate venture’ van Telenet en 9.5 Magnitude Ventures met de missie om de toekomst van entertainment naar het grote publiek te brengen. The Park biedt immersive virtual reality ervaringen en een voorbeeld van wat we ‘phygital entertainment’ noemen. Het biedt mensen een team-ervaring die op de grens tussen het fysieke en digitale leven zit.

The Park is in 3 jaar  gegroeid naar 11 locaties in België en Nederland (Antwerpen, Gent, Brugge, Hasselt, Kortrijk, Brussel, Eindhoven, Utrecht en Breda). Sindsdien kreeg The Park al meer dan 120.000 bezoekers over de vloer. Bij The Park ontsnapt men even aan de realiteit met vrienden, familie, collega's, tijdens een vriendenactiviteit, gezinsuitstap of als teambuilding. De spelers bepalen tijdens het spel zelf het verloop van de verhaallijn. De ervaringen die bezoekers kunnen spelen, ontwikkelt The Park zelf. Ze zijn toegankelijk voor alle leeftijdsgroepen. Je kan bij The Park oa gaan mollenjagen in De Mol (gebaseerd op het bekende TV format), gijzelaars bevrijden als een echt SWAT team in De Dag (TV serie op EEN), een bom ontmantelen in NanoClash of griezelen en zombies achternazitten in The Hallow. www.theparkplayground.com

 

Over Kinepolis

Kinepolis Group NV ontstond in 1997 uit een fusie van twee familiale bioscoopgroepen, en werd beursgenoteerd in 1998. Kinepolis staat voor een innovatief bioscoopconcept dat als baanbrekend geldt binnen de sector. Naast haar bioscoopactiviteit is de Groep ook actief in filmdistributie, eventorganisatie, schermreclame en vastgoedbeheer.

In Europa telt Kinepolis Group NV 58 bioscopen, verspreid over België, Nederland, Frankrijk, Spanje, Luxemburg, Zwitserland en Polen. Sinds de overname van de Canadese bioscoopgroep Landmark Cinemas en van de Amerikaanse bioscoopgroep MJR Digital Cinemas, telt Kinepolis ook 46 bioscoopcomplexen in Canada en 10 in de VS.

In totaal heeft Kinepolis Group vandaag wereldwijd 114 bioscopen in haar portefeuille, goed voor 1 106 schermen en bijna 200 000 zitplaatsen. Kinepolis’ medewerkers bezorgen miljoenen bioscoopbezoekers elke dag een onvergetelijke filmbeleving. Meer info op www.kinepolis.com/corporate

 

 

 

Over Telenet Group NV

Als aanbieder van entertainment- en telecommunicatiediensten in België is Telenet Group steeds op zoek naar de perfecte beleving in de digitale wereld voor zijn klanten. Het bedrijf spitst zich onder de merknaam Telenet toe op het aanbieden van digitale televisie, hogesnelheidsinternet en vaste en mobiele telefoniediensten aan residentiële klanten in Vlaanderen en Brussel.

Onder de merknaam BASE levert het mobiele telefonie in België. De afdeling Telenet Business bedient de zakelijke markt in België en Luxemburg met connectiviteits-, hosting- en security oplossingen. Meer dan 3000 medewerkers hebben samen 1 doel voor ogen: leven en werken eenvoudiger en aangenamer maken.

Telenet Group is een onderdeel van Telenet Group Holding nv en is genoteerd op Euronext Brussel onder ticker symbool TNET. Voor meer informatie, surf naar www.telenet.be. Liberty Global - één van 's werelds grootste geconvergeerde video-, breedband- en communicatiebedrijven - innoveert en versterkt mensen in zes landen in Europa om optimaal gebruik te maken van de digitale revolutie. Liberty Global bezit een rechtstreeks belang van 58,28% in Telenet Group Holding SA/NV (exclusief eventuele eigen aandelen die deze laatste van tijd tot tijd in zijn bezit heeft).

Op deze overviewpagina op de Streamz pressroom delen we de Streamz premières, de Streamz+ premières en de beeldenbank waarop alle visuals van alle series beschikbaar zijn.

Telenet Group NV
Liersesteenweg 4
2800 Mechelen