Bouwen aan ons netwerk in Brussel

Benjamin werkt inmiddels een goed jaar bij Telenet als regiobeheerder voor Brussel. Hij maakt het verschil door ervoor te zorgen dat het netwerk in Brussel gebouwd en onderhouden kan worden. Een hele uitdaging, want Brussel is nieuw terrein voor ons. In zijn vrije tijd drumt de Brusselaar bij de 9-koppige muziekband ‘AIRPLANE’.

Benjamin maakt deel uit van het ‘Build’ team dat verantwoordelijk is voor de roll-out van het coax -en fibernetwerk enerzijds en het mobiele netwerk anderzijds. Als regiobeheerder voor het Brussels gewest is hij onze spoc naar de overheid en andere nutsbedrijven voor openbare werken. Zijn taak? Telenet op de kaart zetten! Letterlijk, door ervoor te zorgen dat de nodige werken aan ons netwerk uitgevoerd kunnen worden. Figuurlijk, door Telenet kenbaar te maken bij ons voornaamste stakeholders.

Er bestaat een platform waar alle aanvragen voor openbare werken van verschillende bedrijven in verzameld worden. Zo bewaart de overheid het overzicht en voorkomen ze dat een bepaalde straat meerdere keren na elkaar volledig opengebroken wordt. “Stel dat Sibelga een aanvraag indient om een gasleiding aan te leggen in straat X, dan kunnen wij, als Telenet, mee inschrijven zodat onze werken in die straat gelijktijdig uitgevoerd kunnen worden.”

Benjamin bewaart dus het overzicht van de nodige werken die Telenet moet uitvoeren (vb.: nieuwe kabels trekken of ondergrondse kabels vervangen), en houdt het platform in de gaten om te bekijken wanneer de werken uitgevoerd kunnen worden.

Brussel is Vlaanderen niet

Mobiliteit en openbare werken, dat botst wel eens. Vandaar dat Benjamin altijd kort op de bal moet spelen. “Het is een erg uitdagende job. Brussel is nieuw terrein voor Telenet, en Telenet is eveneens nieuw voor Brussel. Brussel is een grootstad met eigen gewoontes en regels die niet altijd stroken met onze huidige manier van werken. In Brussel wonen in verhouding bijvoorbeeld veel meer mensen op een kleiner oppervlak. Straatwerken hebben een grotere impact, vandaar dat dit heel goed gecoördineerd moet worden.”

Brussel verreist dus een andere aanpak. En die probeert Benjamin, zelf geboren en getogen Brusselaar, momenteel uit te tekenen. “Ik krijg daarvoor heel veel vrijheid en mag zelf de lijnen uittekenen en beslissingen nemen, dat maakt mijn job nu net zo boeiend.”

En of dat gepuzzel allemaal nog niet genoeg is, staat Benjamin elke woensdag paraat om het beste van zichzelf te geven tijdens de repetitie met zijn band AIRPLANE.

AIRPLANE: vrienden, instrumenten en een flinke dosis… fun!

Tijdens zijn middelbare school besloot Benjamin samen met enkele vrienden om wat muziek te maken. Dat groepje van 5 werd later omgedoopt tot AIRPLANE: een bende van 9 die met een spontane mix van verfrissende ritmes en catchy melodieën, van elk optreden één groot feest maken!

In het weekend treden ze op in cafeetjes, jeugdhuizen, de AB in Brussel en het Depot in Leuven. Elke woensdag repeteren ze, al 15 jaar aan een stuk. “Een fijne traditie! We zijn een hechte vriendengroep, na het repeteren drinken we samen nog een pintje.”

En aan ambitie geen gebrek bij de bende. “Een jaar geleden besloten we om de studio in te duiken en een CD op te nemen. Die CD met 9 nummers stellen we op 4 oktober voor met een optreden in de Kruitfabriek. We zullen ook een videoclip opnemen, en kijken er enorm hard naar uit!”

Een van ons