Christophe Costers wordt de nieuwe CEO van Eltrona

Woensdag 25 januari 2023 – Telenet en Eltrona Interdiffusion S.A. ('Eltrona') maken vandaag bekend dat Christophe Costers, momenteel VP Entertainment van Telenet, de nieuwe CEO van Eltrona in het Groothertogdom Luxemburg wordt met ingang van 1 april 2023.

Ter herinnering: Telenet en Eltrona hebben op 21 december jongstleden de overname door Telenet van alle activiteiten van Eltrona in Luxemburg aangekondigd. De transactie werd vervolgens op 2 januari formeel afgesloten.

De nieuwe CEO van Eltrona is nu bekend. Het is Christophe Costers, momenteel Vice President (VP) Entertainment bij Telenet. Christophe Costers heeft een rijke ervaring met bedrijfstransformatie in de technologie- en telecommunicatiesector, ook internationaal. Bij Telenet heeft hij de afgelopen jaren verschillende managementfuncties bekleed voor de residentiële en de zakelijke markt. Sinds 2020 is hij als VP Entertainment verantwoordelijk voor de business premium TV en entertainment in het tijdperk van de streaming video, om die zo gebruiksvriendelijk mogelijk te maken voor de klanten. Christophe is ook niet-uitvoerend bestuurder van Streamz, de nummer 2 streamingdienst in Vlaanderen, een joint venture tussen Telenet en DPG Media (zie volledige biografie in bijlage).

Christophe kreeg tijdens zijn carrière ook de kans om in Luxemburg te werken, toen hij internationaal strategisch adviseur was.

Story image

Christophe Costers zal de functie van CEO op zich nemen vanaf 1 april 2023. In de tussentijd blijft Karl Abelshausen (VP Finance M&A, Integration & Tax bij Telenet) actief als CEO ad interim. Hij zal daarna lid blijven van de Raad van Bestuur van Eltrona om de continuïteit van het bedrijf te waarborgen.

John Porter, CEO van Telenet:

Ik wil Christophe Costers feliciteren met deze nieuwe uitdaging. Christophe heeft een rijke expertise in de telecommunicatiesector en heeft bewezen dat hij met brio diverse belangrijke managementfuncties binnen Telenet kan vervullen. Ik ben ervan overtuigd dat hij een uitstekende CEO zal zijn voor Eltrona en een veelbelovende toekomst tegemoet gaat. Ik wens hem veel succes. Ik wil ook Karl Abelshausen bedanken, die deze rol momenteel ad interim met grote professionaliteit vervult en dat de komende maanden zal blijven doen voor hij de fakkel aan Christophe overdraagt.

De komende maanden zullen worden gebruikt om de nieuwe strategie en bredere ambities van de onderneming te bepalen.

Bio van Christophe Costers .docx 14 KB
Stefan Coenjaerts Director Corporate Communications, Telenet

Over Telenet – Als aanbieder van entertainment- en telecommunicatiediensten in België is Telenet Group steeds op zoek naar de perfecte beleving in de digitale wereld voor haar klanten. Het bedrijf spitst zich onder de merknaam Telenet toe op het aanbieden van digitale televisie, hogesnelheidsinternet en vaste en mobiele telefoniediensten aan residentiële klanten in Vlaanderen en Brussel. Onder de merknaam BASE levert het mobiele telefonie in België. De afdeling Telenet Business bedient de zakelijke markt in België en Luxemburg met connectiviteits-, hosting- en security oplossingen. Meer dan 3000 medewerkers hebben samen 1 doel voor ogen: leven en werken eenvoudiger en aangenamer maken. Telenet Group is een onderdeel van Telenet Group Holding nv en is genoteerd op Euronext Brussel onder ticker symbool TNET. Voor meer informatie, surf naar http://www.telenet.be. Liberty Global – één van ’s werelds grootste geconvergeerde video-, breedband- en communicatiebedrijven – innoveert en versterkt mensen in zes landen in Europa om optimaal gebruik te maken van de digitale revolutie. Liberty Global bezit een rechtstreeks belang van 59,2% in Telenet Group Holding SA/NV (exclusief eventuele eigen aandelen die deze laatste van tijd tot tijd in zijn bezit heeft).

Aanvullende informatie – Aanvullende informatie over Telenet en zijn producten vindt u op de website van het bedrijf: http://www.telenet.be. Nadere informatie over de operationele en financiële gegevens in dit document kan worden gedownload in het gedeelte van de Telenet-website dat bestemd is voor beleggers. Het geconsolideerde jaarverslag 2021 van Telenet, de niet-geauditeerde geconsolideerde financiële overzichten en presentaties in verband met de financiële resultaten over de periode van negen maanden eindigend op 30 september 2022 kunnen worden bekeken in het gedeelte van de Telenet-website dat bestemd is voor beleggers (http://investors.telenet.be).

Over Eltrona
Eltrona is een bedrijf ‘Made in Luxemburg’, dat op de markt aanwezig is sinds 1969, toen het werd opgericht door Henri Denzle. Eltrona Interdiffusion is de grootste kabelexploitant van Luxemburg en levert diensten aan meer dan 50.000 gebruikers, plus tal van gemeenten en bedrijven. Naast televisiediensten biedt Eltrona de laatste jaren ook internettoegang en vaste en mobiele telefoniediensten aan, waardoor het een van de belangrijkste telecomoperators van het land is geworden. Na de fusie met Coditel SFR in 2020 is Eltrona Interdiffusion S.A. een volwaardige telecomoperator geworden die ultrasnelle internetdiensten aanbiedt via een hybride glasvezel-coaxnetwerk, HD-televisie via de kabel en IPTV, en vaste en mobiele telefonie.

Eltrona beschikt over een eigen netwerkinfrastructuur:

- Zijn internetnetwerk, dat de kracht van glasvezel en coaxkabel combineert, kan snel en gemakkelijk worden geïnstalleerd, meestal zonder werkzaamheden.
- Zijn krachtige kabeltelevisienet bestrijkt meer dan 85% van de bevolking van het Groothertogdom.

Eltrona heeft ruime ervaring op de residentiële, professionele en institutionele markten in Luxemburg.

Sinds 2 januari 2023 is Eltrona volledig eigendom van Telenet BV, een indirecte volledige dochteronderneming van Telenet Group Holding NV.Het bedrijf heeft 145 mensen in dienst voor zijn kabeltelevisie- en telecommunicatieactiviteiten in zijn twee vestigingen te Luxemburg-Hollerich en Esch-sur-Alzette. Meer informatie is te vinden op:https://www.eltrona.lu/