De aandeelhouders van Telenet keurden het voorgestelde bruto dividend van €1,375 per aandeel goed

Telenet Group Holding NV (“Telenet” of de “Vennootschap”) (Euronext Brussels: TNET) maakt bekend dat de Gewone Algemene Vergadering het voorgestelde bruto dividend van € 1,375 per aandeel (netto € 0,9625 per aandeel), voor een totaalbedrag van € 150,2 miljoen [1], heeft goedgekeurd.

De bijgevoegde informatie betreft gereglementeerde informatie zoals gedefinieerd in het Koninklijk Besluit van 14 november 2007 betreffende de verplichtingen van emittenten van financiële instrumenten toegelaten tot de verhandeling op een gereglementeerde markt.

Zoals aangegeven in het persbericht van 11 februari 2021 zal het dividend worden uitbetaald op 5 mei 2021, terwijl de Telenet-aandelen vanaf de opening van de Brusselse beurs op 3 mei 2021 ex-dividend zullen worden verhandeld. De registratiedatum werd bevestigd op 4 mei 2021.

De effectieve uitbetaling van het dividend aan zowel de geregistreerde aandeelhouders als de aandeelhouders van gedematerialiseerde aandelen volgt op 5 mei 2021. Op de betaling van het dividend is 30% roerende voorheffing verschuldigd conform de Belgische wetgeving. Het bedrag van het ontvangen netto dividend per aandeel van € 0,9625 kan echter variëren in het geval van buitenlandse aandeelhouders, afhankelijk van het bestaan van dubbelbelastingverdragen tussen België en een aantal andere landen. Om van de verlaagde roerende voorheffing te genieten, moeten aandeelhouders uiterlijk 10 kalenderdagen na de effectieve betaaldatum een fiscaal attest overmaken aan ING België, dat namens de Vennootschap als betaalagent optreedt.

[1] Op basis van 109.243.261 dividendgerechtigde aandelen op 28 april 2021, met uitsluiting van 4.598.558 niet-dividendgerechtigde eigen aandelen

Financieel
Over Telenet Group NV

Telenet Group is een onderdeel van Telenet Group Holding nv en is genoteerd op Euronext Brussel onder ticker symbool TNET. Voor meer informatie, surf naar www.telenet.be. Liberty Global - één van 's werelds grootste geconvergeerde video-, breedband- en communicatiebedrijven - innoveert en versterkt mensen in zes landen in Europa om optimaal gebruik te maken van de digitale revolutie. Liberty Global bezit een rechtstreeks belang van 57,9% in Telenet Group Holding SA/NV (exclusief eventuele eigen aandelen die deze laatste van tijd tot tijd in zijn bezit heeft).

Telenet Group NV