GUNKMagazine wordt 9lives

Morgen ligt de 100ste en tevens laatste editie van het gamingblad ‘GUNKMagazine’ in de winkelrekken. Naar aanleiding van deze mijlpaal ondergaat het magazine een volledige rebranding. Vanaf 1 augustus zullen alle GUNK-activiteiten (magazine, facebook en website) geïntegreerd worden in het 9Lives-platform. Zo wil Telenet verder bouwen op het gaming merk dat het al 8 jaar in huis heeft en met 9lives als één sterk herkenbaar merk naar buiten komen.

Na 100 edities van GUNKMagazine is het tijd voor vernieuwing. Op 29 juni verschijnt het laatste magazine zoals de lezers het nu kennen. Vanaf 1 augustus worden alle GUNK-activiteiten omgevormd naar 9Lives. Telenet wil hiermee een sterk gaming merk positioneren met een grote herkenbaarheid. De GUNK-website en Facebook-pagina verwijzen vanaf augustus door naar die van 9lives. En ook GUNKMagazine transformeert in 9livesMagazine. 9lives is met 37.000 unieke bezoekers per dag [1] en 90.000 forumleden de grootste Belgische gaming community.

Christophe Philips, hoofdredacteur 9lives: “Na 100 edities van GUNKMagazine is het tijd voor iets nieuws. We willen dit moment aangrijpen om onze gaming activiteiten onder één sterk merk samen te brengen. Met de integratie van de printactiviteiten van GUNK en de online bezigheden van 9lives willen we onze leidinggevende plaats in de gamingsector versterken. We willen één duidelijke positie innemen, met één bekend merk waar alle gamers hun gading in vinden.”

What’s new?

Voor 9lives betekent deze stap een uitbreiding van de huidige platformen. Op basis van een uitvoerige lezersenquête werden de nieuwe topics en lay-out van 9livesMagazine bepaald. Het onderwerp van het nieuwe maandblad breidt uit van “Games & Entertainment” naar “Games & Digital Lifestyle”. De kern van het verhaal blijft het bespreken van de meest recente games. Dit zal aangevuld worden met een focus op de nieuwste apps, tablets, hardware, digitale televisie enz. De doelgroep omvat 15- tot 34-jarigen. Het nieuwe magazine werkt met dezelfde auteurs, heeft dezelfde verkoopprijs en dezelfde distributiekanalen als zijn voorganger.

Vanaf 1 augustus zal bovendien via de TV-theek van Telenet de videocontent van de 9lives-website gratis beschikbaar zijn. Wekelijks worden hier nieuwe korte updates geplaatst met reviews van games, de hoogtepunten uit de gamingwereld, perstrips …

Tot slot krijgt de 9Lives-website een nieuwe structuur, met de nodige aanpassingen om ook op tablet en smartphone vlot leesbaar te zijn.

Wat vooraf ging…

In 1998 start Telenet met games.telenet.be, een speciale website die alle nodige praktische gaming-informatie en diverse online games bevat. In 2004 wordt games.telenet.be in een nieuw jasje gestoken, namelijk 9Lives. In 2008 koopt Telenet een meerderheidsparticipatie in het bedrijf V-Gas, dat herdoopt wordt tot T-Vgas. De 9Lives-activiteiten worden onder deze NV gebracht. T-Vgas brengt maandelijks GUNKMagazine uit, een blad dat dieper ingaat op de meest recente games. Van mei 2009 tot maart 2011 loopt bovendien het kanaal GUNKTV op digitale televisie van Telenet. In maart 2011 houdt T-Vgas op te bestaan. De 9lives-activiteiten worden, net zoals het GUNKMagazine, terug ondergebracht bij Telenet NV.

Voor meer persinformatie, contacteer:

Evelyne Nieuwland, woordvoerster Telenet,
T: 015/33.55.44
E: [email protected]

Over Telenet
Telenet is een toonaangevende provider van media- en telecommunicatiediensten. Het bedrijf spitst zich toe op het aanbieden van kabeltelevisie, hogesnelheidsinternet en vaste en mobiele telefoniediensten aan hoofdzakelijk residentiële klanten in Vlaanderen en Brussel. Telenet levert bovendien diensten aan bedrijven in België en Luxemburg. Telenet is genoteerd op Euronext Brussel onder ticker symbool TNET. Voor meer informatie, surf naar www.telenet.be

[1] CIM-cijfers 2011

Persdienst Telenet Telenet