ION Hockey League is terug op Play Sports

Na een zomer vol interlandhockey is het weer tijd voor ‘de mooie jongens van de zondag’. Clubspelers die zich meten met de beste internationale toppers. Vlak voor Parijs 2024 is er nog één doel: in mei de clubkleuren vertegenwoordigen tijdens de Belgische play-offs.

Vorig seizoen pakte Gantoise de titel bij de mannen én de vrouwen, waardoor de hockeyhoofstad voor het eerst sinds 1921 naar Gent verhuisde. Meer motivatie hebben de Antwerpse en Brusselse clubs niet nodig om er vol tegen aan te gaan.

Bij de Antwerpse clubs is het uitkijken naar Dragons. De Brasschaatse topclub is lichtjes verzwakt, maar beschikt nog steeds over een ijzersterk middenveld met Red Lions-kapitein Felix Denayer en de beste clubspeler van het land, Robbert Rubens. Braxgata toont dan weer ambitie met het aantrekken van alleswinnaar Thomas Briels. De ex-international vormt er een aanvalskoppel met één van Belgische sensaties van deze zomer, Nelson Onana.

In Brussel teert recordkampioen Léopold op revanchegevoelens de topfavoriet miste vorig seizoen de finale. Ook al scoorde doelpuntenmachine Tom Boon opnieuw meer dan 50 keer. Ronduit hallucinant! Al was dat voor de bondscoach niet genoeg om mee naar het EK te mogen. Een goed clubseizoen draaien zal z’n kansen richting Parijs zeker geen kwaad doen.

Gantoise, Dragons, Braxgata en Léopold zullen wellicht strijden om de top-4 met verliezend finalist Waterloo Ducks, een versterkt Racing en Orée waar een zekere Vincent Vanasch in doel staat.

Daarnaast is het kijken wat nieuwkomers White Star en Victory kunnen op dit niveau. Victory, de grootste club van het land, speelt voor het eerst sinds mensenheugenis nog eens op het hoogste niveau bij de mannen.

Zondag 10 september, Play Sports 1, 12u20: Herakles - Braxgata

Zondag 17 september, Play Sports 2, 12u20: Gantoise - Leopold