KRC Genk, Union & KAA Gent trappen Europese voetbalcampagne op gang op Play

Het wordt een geweldige Europese voetbalavond op Play!

Vijf Belgische ploegen in de Europese groepsfases, wat een luxe! Donderdag 21 september begint het serieuze werk in de Europa & Conference League. En dan zit je ​ goed bij Play voor drie LIVE wedstrijden van onze Belgische vertegenwoordigers.

Union probeert zijn prachtige Europese parcours te bevestigen in de Europa League. Eerste tegenstander van de Brusselaars is Toulouse, de Franse bekerwinnaar.

Live en exclusief te volgen op Play Sports 1 vanaf 18u40, met commentaar van Philippe Crols.

KRC Genk kende een woelige Europese zomer. De Champions én de Europa League bleken te hoog gegrepen, de Conference League net niet.

Hun eerste wedstrijd in groep F is tegen Fiorentina. En da’s niet minder dan de verliezende finalist van vorig seizoen.

Deze wedstrijd is te volgen op Play 5, vanaf 18u20. Gilles De Coster ontvangt in onze studio Frank Boeckx en Jacky Mathijssen. Het commentaar vanuit de Cegeka Arena komt van Bart Raes en Geert De Vlieger.

Meteen na afloop van deze wedstrijd mag u terug verhuizen naar Play Sports 1, voor Zorya Luhansk – AA Gent.

Ook de Buffalo’s speelden vorig seizoen een Europese kwartfinale. Maar helaas was dat – net als bij Union en Anderlecht – de terminus. West Ham – de latere winnaar – bleek net iets efficiënter.

Maar Gent mag met ambities aan deze groepsfase beginnen. Hun eerste tegenstander is Zorya Luhansk. De Oekraïners eindigden vorig seizoen knap derde, voor het roemrijke Dinamo Kiev.

Luhansk – AA Gent is te volgen op Play Sports 1 vanaf 20u55, met het commentaar van Jelle Tack én de deskundige omkadering van Gilles De Coster, Frank Boeckx en Jacky Mathijssen.

Voor de kijkers met twee of meer schermen, bieden we nog twee interessante wedstrijden aan.
Romelu Lukaku en AS Roma trekken naar Sheriff Tiraspol, vanaf 18u40 op Play Sports 2. En om 20u55 is er op datzelfde kanaal ook nog Ajax-Marseille.

De belangrijkste momenten uit alle andere wedstrijden worden nog eens samengevat in een Europa en Conference League-magazine. Afspraak hiervoor om 23u10 op Play Sports 1 of 23u25 op Play 5.

Je ziet het, de Europa en de Conference League: de speeltuin van de Play-familie 😊

Donderdag 21 september:

18u20 Play 5: Studio LIVE, Conference League: KRC Genk - Fiorentina