Luistertip voor Moederdag

Telenet en Hanan Challouki lanceren nieuw seizoen podcast ‘Wat Zij Wil’ met focus op clichés rond moederschap

Mechelen, 25/04/2023 - Op zoek naar een luistertip voor Moederdag? Goed nieuws! Hanan Challouki, creatieve onderneemster en expert in inclusieve communicatie, lanceert deze lente samen met Telenet het derde seizoen van haar populaire podcastreeks ‘Wat Zij Wil’. Na twee succesvolle seizoenen, gaat Challouki opnieuw eerlijke conversaties aan met vrouwen die hun eigen verhaal vertellen. Deze keer over hardnekkige stereotypes, culturele tradities en de uitdagingen die gepaard gaan met het moederschap.

Voor het nieuwe seizoen van 'Wat Zij Wil' bundelt de veelzijdige onderneemster en inclusie-experte Hanan Challouki de krachten met Telenet. De aanleiding van deze unieke samenwerking? Challouki’s nieuwe boek ‘Imposter moeder’ waar hardnekkige mama clichés, culturele tradities en generatieverschillen die voor iedere moeder herkenbaar zijn, aan bod komen.

Een inclusieve samenwerking

Als inclusieve werkgever schaart Telenet zich vastberaden achter Hanan's missie om de balans tussen ouderschap en werk bespreekbaar te maken. Daarom nodigen Hanan en Telenet een inspirerende groep vrouwen uit die elk hun eigen perspectief bieden op het moederschap.

“Ik heb al eerder met Telenet samengewerkt en weet dat het bedrijf inclusie hoog in het vaandel draagt. Dat is voor mij een belangrijke waarde om een partnerschap aan te gaan voor ‘Wat Zij Wil’. - Hanan Challouki, creatief onderneemster en expert in inclusieve communicatie

"Het team van Telenet was zelf ook meteen enthousiast en het duurde niet lang of ik zat mijn gesprekken op te nemen in hun studio in Mechelen met een technisch en ondersteunend team dat alleen uit vrouwen bestaat. Hoe vaak kom je dat tegen? Ik vond het een inspirerende samenwerking en kijk ernaar uit om het resultaat met iedereen te kunnen delen,” vertelt Challouki.

Een brede waaier aan unieke verhalen

Een tipje van de sluier? Ann Caluwaerts, Chief Corporate Development bij Telenet, zal alvast spreken over mom guilt en hoe ze haar bloeiende carrière combineert met het moederschap.

“De grootste les die ik heb geleerd? Leren loslaten. Leren relativeren. Op het moment dat je een ouder wordt, zorg je voor een kind. Daarnaast heb je ook nog je werk, je hebt alsook nog een partner. En dikwijls ben je op dat moment in je leven ook bezig met een huis kopen of verbouwen. Zonder dat je het beseft, gebeurt het ook allemaal ineens. Je moet leren vertrouwen dat alles goed komt. En er gewoon voor gaan, zonder de perfectie na te streven.” ​ - Ann Caluwaerts, Chief Corporate Development bij Telenet

Daarnaast zal Diversiteit & Inclusie-experte Sana Sellami haar ervaringen delen over het opvoeden van kinderen tussen verschillende culturen, terwijl psychologe en bestseller auteur Nina Mouton dieper ingaat op de druk van het moederschap. Personal trainer Asli Bassozen geeft een inkijk op de impact van het moederschap op haar gemaakte keuzes als werknemer en ook als ondernemer. Tot slot schuiven ook content creator Anne Cornut en topondernemer Sophie Claes aan om hun verhalen te delen.

Benieuwd naar het derde seizoen van ‘Wat Zij Wil’? Vanaf 2 mei kan je elke dinsdag een nieuwe aflevering beluisteren via www.watzijwil.be en via alle reguliere podcast platformen (Spotify, Apple Podcasts en YouTube).

Meer foto's van de gasten kun je hier terugvinden.

Over Hanan Challouki
In 2016 studeerde Hanan Challouki af als Master in Communicatiewetenschappen (Universiteit Antwerpen). Sindsdien heeft ze een indrukwekkend parcours afgelegd. Met haar bedrijf Inclusified wil ze op strategisch niveau de expertise rond inclusieve communicatie en marketing verder uitbouwen en implementeren in bedrijven en bij merken. Ze is ook host van haar eigen podcast 'Wat Zij Wil'. Twee jaar geleden lanceerde ze deze podcast, waarin ze met ambitieuze vrouwen in gesprek gaat over uiteenlopende thema’s. Haar doel is om andere vrouwen te inspireren en te motiveren om hun dromen na te jagen. Na twee succesvolle seizoenen vol boeiende gesprekken met onder andere Nadira Azermai (CEO van Scriptbook), Charlotte Matthys (founder van NONA Drinks) en Nadia Nsayi (politicologe en auteur) volgt begin mei een nieuw seizoen.