MAUVE. 'Can two kings reign a kingdom?'

Anderlecht heeft 2021 in schoonheid kunnen afsluiten met een klinkende overwinning tegen het geplaagde Beerschot. De trein lijkt vertrokken, maar sputtert al snel weer met onder meer een nederlaag tegen stadsgenoot en concurrent Union. De spanningen lopen hoog op, ook in de kleedkamer. Zal RSCA zich kunnen plaatsen voor de bekerfinale én Play Off 1, de twee doelen van het seizoen?

MAUVE. - Can two kings reign a kingdom?
Een nieuwe blik achter de schermen bij het Anderlecht van Vincent Kompany. MAUVE. Aflevering 3 op vrijdag 27 mei 2022 om 19u30 op Play Sport Open. Gratis voor alle Telenet TV-klanten op kanaal 11. De vorige afleveringen van Mauve. zijn ook beschikbaar in de Telenet TV-theek. __________________ ABONNEER je op Play Sports en klik op de 🔔 om meteen op de hoogte te zijn van nieuwe video’s: https://www.youtube.com/playsportsbelgium Volg Play Sports op alle kanalen! 👉 https://www.facebook.com/playsports/ 👉 https://www.instagram.com/playsportsbe/ 👉 https://twitter.com/playsports

‘De start van het nieuwe kalenderjaar zorgt voor de nodige drukte op Neerpede. Na de kapitaalsverhoging geeft CEO Peter Verbeke uitleg bij de financiële situatie van de club. Refaelov en Hoedt krijgen het even aan de stok in de kleedkamer en ook Raman baalt na een snelle vervanging, maar de plooien worden al snel weer glad gestreken. ​

Aan de visie van de club verandert er niets: met Zeno Debast krijgt opnieuw een jeugdproduct van Neerpede de kans om een basisplaats af te dwingen. ​

Zeno is 18 jaar en klaar voor wat hij zelf de ‘real shit’ noemt. Scampi debuteert goed, moet jammer genoeg afhaken met een voetblessure, maar slaagt in zijn vuurdoop. Een contractverlenging is dan ook zijn deel.

En dat is nodig, want na een puike reeks op het veld met 16 op 18 en de kwalificatie voor de finale van de beker, dreigt het alsnog mis te lopen voor Anderlecht wanneer ze enkele matchen voor het einde van de reguliere speeltijd onderuitgaan bij rechtstreeks concurrent AA Gent. Kan Anderlecht deze situatie nog recht trekken of blijft het ontgoocheld achter?

En inderdaad, na duur puntenverlies van AA Gent, doet Anderlecht wat het moet doen: winnen. Op 1 wedstrijd van het einde heeft de ploeg alles terug zelf in handen. Geen punten verliezen op verplaatsing bij KV Kortrijk, dat is het enige wat telt.

De zenuwen staan dan ook strak gespannen…

MAUVE. Aflevering 3 op vrijdag 27 mei 2022 om 19u30 op Play Sport Open

Mauve. Gratis op Play Sports Open voor alle Telenet TV-klanten op kanaal 11. De vorige afleveringen van Mauve. zijn ook beschikbaar in de Telenet TV-theek.

Entertainment