Play Sports zendt finales van World Padel Tour voortaan live uit

• Eerste wedstrijd nu zondag live te volgen op Play Sports Open, met commentaar van Sabine Appelmans
  • Ook de vrouwenfinales worden vanaf dit jaar live getoond
  • Nieuw WPT-toernooi 'Brussels Open' ook te zien bij Play Sports

Deze week ging de World Padel Tour 2022 van start in Miami. Van deze zondag tot december zit de Play Sports-kijker dus weer goed voor het finalespel van 24 toernooien, vol spannende actie en spectaculaire moves. De wedstrijden worden vanaf dit jaar niet langer in uitgesteld relay maar live uitgezonden. Daarboven zijn niet alleen de mannen- maar ook de vrouwenfinales nu live te volgen. Commentaar wordt voorzien door Sabine Appelmans en een wisselende co-commentator. De eerste wedstrijden zijn nu zondag te bekijken door alle Telenet-klanten op het Play Sports Open kanaal.

Sterke kijkcijfers

Nadat Play Sports in 2021 de World Padel Tour - 's werelds bekendste en beste padelcompetitie – in primeur losliet op Vlaanderen, schakelt de zender dit jaar naar een hoger niveau. De populariteit van padel zit immers nog steeds in de lift en er blijft een gigantisch groeipotentieel aanwezig. De appetijt om de sport ook vanuit de zetel te volgen, viel vorig seizoen al op bij Play Sports toen sommige padelwedstrijden even goed werden bekeken als tennis- of zelfs voetbalmatchen.

Stefaan Kestens, verantwoordelijk voor Play Sports: “Padel is enorm leuk om zelf te spelen, maar het is minstens even plezant om naar te kijken. De rally’s die de professionals in de World Padel Tour uit hun racket toveren, zijn vaak ronduit spectaculair. Daar speelt Play Sports graag op in, want we willen onze kijkers een zo breed mogelijk gamma aan sporten aanbieden. De kijkcijfers bewezen dat we hierop moeten blijven inzetten. Daarom zenden we ook dit jaar de World Padel Tour weer uit, nu zelfs live uit met commentaar.”

Vaste commentator voor de live matchen op zondag is opnieuw Sabine Appelmans. Haar co-commentator voor dit weekend is Vincent De Decker, hoofddocent Padel bij Tennis Vlaanderen. Deze wedstrijd is ook te volgen voor alle Telenet-abonnees op de gratis zender Play Sports Open.

Brussels Open

Ook de World Padel Tour profiteert van de groei, en voegt dit jaar maar liefst 4 extra toernooien toe, voor een totaal van 24. Naast het exhibitietoernooi van Knokke, in 2021 ook al een groot succes, claimt Brussel een plek in de spotlights met de Brussels Open, van 2 tot 8 mei 2022. Om de Brussels Open een extra boost te geven zal Play Sports tijdens dit tornooi naast de finales ook enkele van de andere wedstrijden uit de voorrondes uitzenden.

Kalender

De finales worden op zondagvoormiddag gespeeld bij Europese toernooien. Indien de wedstrijden plaatsvinden op een ander continent varieert het startuur. Kijkers kunnen terecht bij Play Sports voor World Padel Tour finales, bij de vrouwen en mannen, op:

FEBRUARI

• 27/2 ​ Miami Open (Play Sports Open om 19u00 (vrouwen) en 21u00 (mannen))

MAART

• 13/3 ​ Reus Open
  • 27/3 ​ Vigo Open

APRIL

• 10/4 ​ Alicante Open

MEI

• 2/5 ​ ​ ​ ​ Brussels Open (finale en enkele extra wedstrijden uit de voorrondes)
  • 22/5 ​ Copenhagen Open