Telenet bouwt nieuwe bundel YUGO volledig rond smartphone

Telenet bouwt nieuwe bundel YUGO volledig rond smartphone

Eerste televisieaanbod zonder decoder en afstandsbediening gecombineerd met de beste connectiviteit

Mechelen, 12 februari 2019 -  YouTube streamen, de nieuwste series bingen, mee kunnen praten over De Mol en Blind Getrouwd en in afwachting van het laatste seizoen, memes en gifs van Game of Thrones delen via WhatsApp: millennials en digital savvies switchen vandaag voor hun entertainment voortdurend tussen schermen en platformen. Met YUGO speelt Telenet in op deze specifieke doelgroep. De YUGO-app bundelt zo veel mogelijk relevante content en is het vertrekpunt van de hele tv-ervaring. De klant kijkt waar en wanneer hij wil, naar zijn favoriete zenders, internationale toppers of lokale must-see programma’s. Decoder en afstandsbediening komen er niet meer aan te pas: wie op het grote scherm wil kijken, cast met één klik via Google Chromecast of Apple TV. Uitstekende connectiviteit is hiervoor noodzakelijk en het aanbod wordt dan ook vervolledigd met ongelimiteerd vast internet en een mobiele datapot van 20 gigabyte te verdelen over 1 of 2 simkaarten.

Het is voor velen een herkenbaar beeld: de smartphone die voortdurend binnen handbereik is. Vaak ook bij televisie kijken: om simultaan op social media te zitten of te chatten, om programma’s of een film op te zoeken, of uiteraard als scherm om content te bekijken. Voor een specifieke doelgroep van digital savvies is de smartphone niet meer louter aanvullend op het televisiescherm, maar hét vertrekpunt van hun hele tv-ervaring. Ze combineren programma’s, films en series die ze op maat uitkiezen via apps en streamingdiensten. Dit resulteert in een persoonlijk amalgaam van lokale, veel besproken programma’s (De Mol, Blind getrouwd, The Voice, Temptation Island) aangevuld met internationale topreeksen (La Casa de Papel, Game of Thrones, Big Little Lies) afgewisseld met hun favoriete Youtube-vloggers en -clips. Ze kijken niet alleen wat ze willen, maar ook wanneer en waar het hén past. Hiervoor hebben ze uiteraard ook performant internet nodig.  Voor deze doelgroep lanceert Telenet YUGO.

App vervangt decoder en afstandsbediening

YUGO wil inspelen op de aangepaste entertainmentbehoefte en de nieuwe tv-patronen die ontstaan.  De YUGO-app is de gateway naar een volledig aangepast televisieaanbod. Er komen geen decoder en afstandsbediening meer aan te pas. De app ontsluit op een eenvoudige en intuïtieve manier een mix van populaire lokale en internationale content. Twintig basiszenders* worden gecombineerd met zeven dagen terugkijk-tv, eenvoudige opnamemogelijkheden en alle films en series van Play. De gebruiker ‘swipet’ naadloos tussen alles van HBO, van de laatste nieuwe reeksen van de lokale zenders, naar populaire content van VICE, Discovery, MTV of Fox. De content is beschikbaar live en op aanvraag; zodat de gebruiker optimaal kan kijken waar, wanneer en op de manier die hij verkiest. Het grote scherm blijft belangrijk om series en programma’s kwalitatief te bekijken. De app speelt daar helemaal op in en is gemaakt om het smartphonescherm heel eenvoudig met één druk op de knop via Google Chromecast of Apple TV te casten.

Tot twee simkaarten en vast internet

Naadloze connectiviteit is uiteraard cruciaal voor een optimale beleving van dit nieuwe televisieaanbod. Het wordt dan ook gebundeld met vast en mobiel internet. YUGO komt met een datapot van 20 gigabyte, die de klant over één of twee simkaarten kan verdelen. Het verbruik van de YUGO-app telt bovendien niet mee in de datapot, waardoor die volledig overblijft voor andere toepassingen. Thuis verloopt het verkeer via wifi en krijgt de klant ongelimiteerd internet aan 200mbps en indien nodig een gratis wifi-booster.

Verder zijn in de bundel per sim 150 belminuten inbegrepen. De doelgroep staat ervoor bekend niet meer frequent te bellen maar vooral te communiceren via WhatsApp en Messenger. Ook deze apps tellen niet mee in de datapot, om de minuten te sparen voor specifieke momenten dat ze toch naar het ‘klassieke bellen’ grijpen. 

Jeroen Bronselaer, marketingverantwoordelijke bij Telenet: “Met YUGO willen we inspelen op de vraag van een specifieke doelgroep – omwille van hun ongebonden levensstijl noemen we ze ook wel ‘freestylers’ - die op een nieuwe manier televisiekijkt, vertrekkend vanuit hun centrale device, de smartphone.  Dat doen we met een aangepast aanbod van lokale, internationale, live en on demand content, ondersteund door de beste connectiviteit. Het gaat om een groep die momenteel gewoon is om volledig zelf zijn video-aanbod samen te stellen. Het is niet onze ambitie om deze rol opnieuw op te nemen voor hen, wél om met YUGO een plaats te veroveren in hun selectie van must-have apps. We zijn van plan om het product snel en dynamisch verder te laten evolueren, in nauwe samenspraak met de doelgroep. Zo willen we de omgevingen voor de zenders rijker maken en ook nadenken over integratie van andere soorten content, zoals bijvoorbeeld sport. Met dit product bekrachtigen we ook onze ambitie om via verschillende proposities gericht op verschillende doelgroepen, steeds op de beste manier ‘connected entertainment’ aan te bieden. Zorgen dat onze klanten met één klik toegang krijgen tot alle content die voor hen relevant is, in combinatie met het beste mobiele en vaste internet.

Digitaal product met extra digitale service

Samen met de nieuwe YUGO-app, lanceert Telenet nog twee extra diensten die inspelen op de digitale levensstijl van de klant. Met de algemene Telenet-app scant hij makkelijk de kwaliteit van de wifi in zijn huis en weet hij meteen of die voldoende is om het nieuwe aanbod optimaal te gebruiken. Zo niet geeft de app verschillende suggesties om het bereik te verbeteren.

De "Ask YUGO"-bot is dan weer een slimme Messenger-chatbot, die altijd beschikbaar is om vragen over YUGO te beantwoorden, zowel bij de eerste set-up als bij het verdere gebruik.

YUGO is vanaf dinsdag 19 februari verkrijgbaar voor €100/maand. Wie nog geen Chromecast heeft, kan er een verkrijgen voor €5.

Details:

Story image

* Zenders: Eén, Canvas, Ketnet, VTM, Vitaya, Q2, CAZ, VTM KIDS JR, VTM KIDS, VIER, VIJF, ZES, Discovery Vlaanderen, MTV, Comedy Central , Nickelodeon, Nick Jr, VICELAND, Fox , National Geographic

Nieuws Entertainment
Over Telenet Group NV

Als aanbieder van entertainment- en telecommunicatiediensten in België is Telenet Group steeds op zoek naar de perfecte beleving in de digitale wereld voor zijn klanten. Het bedrijf spitst zich onder de merknaam Telenet toe op het aanbieden van digitale televisie, hogesnelheidsinternet en vaste en mobiele telefoniediensten aan residentiële klanten in Vlaanderen en Brussel.

Onder de merknaam BASE levert het mobiele telefonie in België. De afdeling Telenet Business bedient de zakelijke markt in België en Luxemburg met connectiviteits-, hosting- en security oplossingen. Meer dan 3000 medewerkers hebben samen 1 doel voor ogen: leven en werken eenvoudiger en aangenamer maken.

Telenet Group is een onderdeel van Telenet Group Holding nv en is genoteerd op Euronext Brussel onder ticker symbool TNET. Voor meer informatie, surf naar www.telenet.be. Liberty Global - één van 's werelds grootste geconvergeerde video-, breedband- en communicatiebedrijven - innoveert en versterkt mensen in zes landen in Europa om optimaal gebruik te maken van de digitale revolutie. Liberty Global bezit een rechtstreeks belang van 57,3% in Telenet Group Holding SA/NV (exclusief eventuele eigen aandelen die deze laatste van tijd tot tijd in zijn bezit heeft).

De newsroom van BASE vind je via press.base.be

Telenet Group NV
Neerveldstraat 107
1200 Brussel