Telenet geeft een nieuw wentelkrediet van € 510,0 miljoen uit op 6,2 jaar, waardoor het liquiditeitsprofiel van de Vennootschap verder wordt versterkt

De bijgevoegde informatie betreft gereglementeerde informatie  zoals  gedefinieerd  in  het  Koninklijk Besluit van 14 november 2007 betreffende de verplichtingen van emittenten van financiële instrumenten die zijn toegelaten tot de verhandeling op een gereglementeerde markt.

Brussel, 7 april 2020 – Telenet Group Holding NV (“Telenet” of de “Vennootschap”) (Euronext Brussel: TNET) maakt bekend dat haar financieringsvennootschap Telenet International Finance S.à r.l. een nieuw wentelkrediet van € 510,0 miljoen op 6,2 jaar heeft uitgegeven (het “nieuwe wentelkrediet”). Het nieuwe wentelkrediet vervangt de bestaande wentelkredieten van de Vennootschap ten belope van € 460,0 miljoen met bepaalde beschikbaarheden tot juni 2023. Als gevolg is Telenet erin geslaagd om haar wentelkredieten te verlengen en te vergroten, waardoor het liquiditeitsprofiel van de Vennootschap verder wordt versterkt. Daarnaast heeft Telenet nog steeds toegang tot bijkomende liquiditeiten ten belope van € 45,0 miljoen onder aparte overeenkomsten met bepaalde financiers, waardoor de totale liquiditeitsbuffer € 555,0 miljoen bedraagt bovenop de € 101,4 miljoen aan geldmiddelen en kasequivalenten per 31 december 2019.

Het nieuwe wentelkrediet heeft de volgende kenmerken: (i) een vervaldag van 31 mei 2026 (ten opzichte van 31 december 2021 voor het huidige wentelkrediet AP ten belope van € 60,0 miljoen en 30 juni 2023 voor het huidige wentelkrediet AG ten belope van € 400,0 miljoen, (ii) een marge van 2,25% boven EURIBOR (met ondergrens van 0%) (ten opzichte van 2,75% onder het wentelkrediet AG en 2,25% onder het wentelkrediet AP dat een kortere looptijd heeft) en (iii) een reserveringsprovisie die 40% van de marge bedraagt (onveranderd). Het nieuwe wentelkrediet kan gebruikt worden voor algemene bedrijfsdoeleinden, met inbegrip van overnames, uitkeringen aan aandeelhouders en algemene werkkapitaalbehoeften van de Vennootschap.

Telenets nieuwe wentelkrediet werd aangegaan door Bank of America, Belfius, BNP Paribas, Crédit Industriel et Commercial, Credit Suisse, Deutsche Bank, Goldman Sachs, ING, JP Morgan, KBC, Mitsubishi UFJ Financial Group, NatWest, Rabobank, Royal Bank of Canada, the Bank of Nova Scotia en Société Générale.

Persbericht 20200306 RCF extension and upsizing (NL).pdf - 225 KB

Financieel