Telenet lanceert karaoke-app op de decoder

Maandag 12 december – Telenet-klanten vinden vanaf vandaag twee gloednieuwe apps terug op hun TV Box. Karaokefans kunnen hun hart ophalen in de Stingray karaoke-app, met meer dan 70.000 liedjes in 25 verschillende talen. Wie het tijdens het feestmaal gezellig wil maken, kan dan weer met de haardvuur applicatie zijn televisie omvormen tot een knetterende open haard. De twee apps passen in de strategie van de Telenet TV box. Dit toestel wil op de meest gebruiksvriendelijke manier alle beschikbare televisiezenders, programma’s, streamingapps, films of andere entertainment, vindbaar en toegankelijk maken.

70.000 liedjes

Je kon al spraakcommando’s geven aan de nieuwe Telenet TV Box, maar vanaf vandaag kan je er ook je beste zangkunsten aan vertonen. Telenet lanceert als eerste operator in Europa de Stingray Karaoke app.  Karaokeliefhebbers zullen hun hart kunnen ophalen bij deze nieuwe applicatie. De catalogus bestaat uit meer dan 70.000 liedjes in meer dan 25 talen, waaronder ook Nederlands. Het is mogelijk om zelf tot 100 liedjes in een playlist te zetten of je kan ook voor een thema-playlist kiezen. Naast de populaire liedjes van vroeger en nu, zingen ook de Disneyfans naar hartenlust mee dankzij een partnerschap met de multinational.

“Veel mensen vinden het leuk om eens karaoke te zingen, maar niet iedereen zingt graag in het openbaar. De app is een leuk alternatief om dezelfde ervaring te beleven, alleen thuis of samen met vrienden en familie tijdens een feestje in de living” - Christophe Costers, verantwoordelijk voor digitale televisie en entertainment

Hét entertainment-toestel in de living

Naast karaoke is er ook de haardvuur-app, die het tv-scherm omvormt tot een gezellig knetterende open haard. Met deze extra’s op de TV Box speelt Telenet helemaal in op de eindejaarperiode waarin we het gezellig maken met vrienden en familie. We spenderen deze periode doorgaans veel tijd samen in de living: de centrale plaats voor de TV Box en dus ook het uitgelezen moment om de bredere mogelijkheden van de decoder in de kijker zetten.

“Tijdens de feestdagen nestelen we ons al snel met het gezin of familie knus in de living, waar dan ook vaak de televisie aanstaat. Dit is een uitstekende periode om de mogelijkheden van onze TV Box te tonen. Wij willen dat jij heel eenvoudig in de massa aan ‘content’, die ene film of dat ene programma kan terugvinden. Geen inspiratie? Via een spraakcommando kunnen kinderen bijvoorbeeld kijken welke kerstprogramma’s en films er allemaal beschikbaar zijn op alle zenders en streamingdiensten. Fan van een bepaalde actrice? Je vindt gemakkelijk alles waar ze in meespeelde terug. Niet zeker op welk platform die ene reeks zit waar je het met collega’s over had? Onze TV Box weet het wel. En uiteraard kan je met één klik ook beginnen kijken. Met de karaoke- en de haardvuur-applicatie willen we dan weer tonen dat er nog meer leuk entertainment mogelijk is via de decoder dan enkel kijkplezier.” - Christophe Costers, verantwoordelijk voor digitale televisie en entertainment

Telenet- klanten met een oudere decoder kunnen deze nu kosteloos ruilen naar het nieuwste model. Alle info vind je hier.

Over Stingray:

Stingray is een Canadees bedrijf dat muziekdiensten levert aan bedrijven, zoals telecomoperatoren. In het basistelevisieaanbod van Telenet zitten standaard 10 Stingray thema-muziekkanalen en het Play More abonnement bevat nog zo’n 30 extra kanalen.