Telenet neemt na meer dan tien jaar afscheid van Telenet-Baloise veldritteam

Telenet laat weten dat het zijn sponsorcontract van het veldritteam Telenet-Baloise niet zal verlengen wanneer dit afloopt eind 2020. Het bedrijf zal wel blijven investeren in uitzendrechten van veldrijden, onder andere de UCI Wereldbeker en Superprestige.

Jeroen Bronselaer, verantwoordelijke Marketing bij Telenet: “Meer dan 10 jaar zullen we een veldritploeg gesteund hebben en dat was een fantastische sportieve ervaring. Samen beleefden we mooie hoogtepunten zoals de twee wereldtitels van Zdenek Stybar, of meer recent de overwinning van Toon Aerts op het Belgisch Kampioenschap vorig seizoen. We investeerden in heel wat jong talent dat doorgroeide naar de top van de wielersport. Denk maar aan Wout Van Aert of Zdenek Stybar. In 2016 namen Sven Nys en Bob Verbeeck de ploeg over, waardoor we weten dat we het team in goeie handen achter laten. De ploeg zette grote stappen in de professionalisering van de aanpak en geldt nu als één van de modernste teams in het circuit.

We hebben echter besloten de samenwerking met de Telenet Baloise Lions na 2020 niet meer te verlengen wanneer ons contract afloopt. Voor de ploeg bleek dit ook een goed moment om hun sponsorstrategie te herzien. We willen het team, alle renners van nu en het verleden, de vele medewerkers en vrijwilligers die voor het team werken, en uiteraard ook de supporters van harte bedanken voor de ​ samenwerking van de voorbije jaren.

We blijven verder investeren in uitzendrechten van veldrijden met oa de UCI Wereldbeker. We zullen ook steeds kijken naar de beste manieren om zo veel mogelijk sport en sportomkadering tot bij onze klanten te brengen."