Telenet verlengt met succes de looptijd en verhoogt het bedrag van zijn wentelkrediet, waardoor het liquiditeitsprofiel verder wordt versterkt

De bijgevoegde informatie betreft gereglementeerde informatie zoals gedefinieerd in het Koninklijk Besluit van 14 november 2007 betreffende de verplichtingen van emittenten van financiële instrumenten toegelaten tot de verhandeling op een gereglementeerde markt.

Mechelen, 3 juli 2023 – Telenet Group Holding NV (“Telenet” of de “Vennootschap”) (Euronext Brussel: TNET) maakt bekend dat haar financieringsvennootschap Telenet International Finance S.à r.l. de looptijd van € 480,0 miljoen van het bestaande wentelkrediet heeft verlengd voor een bijkomende periode van drie jaar van 31 mei 2026 tot 31 mei 2029. Daarnaast werd het totale bedrag van deze verlengde tranche via een syndicaat van 18 toonaangevende nationale en internationale banken verhoogd met € 90,0 miljoen (de “Gewijzigde RCF Tranche”). Als gevolg is Telenet erin geslaagd om haar wentelkredieten te verlengen en te vergroten, waardoor het liquiditeitsprofiel van de Vennootschap verder wordt versterkt. Het totale bedrag van het wentelkrediet bedraagt voortaan € 600,0 miljoen. Daarnaast heeft Telenet nog steeds toegang tot bijkomende liquiditeiten ten belope van € 45,0 miljoen onder aparte overeenkomsten met bepaalde financiers. Hierdoor bedraagt de totale liquiditeitsbuffer meer dan € 1,6 miljard met inbegrip van € 1, 0 miljard aan geldmiddelen en kasequivalenten per 31 maart 2023. Zodoende heeft Telenet meer dan voldoende liquiditeiten om ondermeer te investeren in het datanetwerk van de toekomst samen met Fluvius via Telenets dochtervennootschap Wyre (voorheen “NetCo” genoemd), waarin Telenet een belang van 66,8 % aanhoudt, hetgeen de groei en de ontwikkeling van de groep zal ondersteunen. ​

Met uitzondering van de verlengde looptijd, heeft de Gewijzigde RCF Tranche dezelfde kenmerken als het huidige wentelkrediet: (i) een marge van 2,25% boven EURIBOR (met ondergrens van 0%) en (iii) een reserveringsprovisie die 40% van de marge bedraagt. De Gewijzigde RCF Tranche kan gebruikt worden voor algemene bedrijfsdoeleinden, met inbegrip van overnames, uitkeringen aan aandeelhouders en algemene werkkapitaalbehoeften van de Vennootschap.

Telenets Gewijzigde RCF Tranche werd aangegaan door Bank of America, Belfius, BNP Paribas, Crédit Agricole, Crédit Industriel et Commercial, Deutsche Bank, Goldman Sachs, ING, JP Morgan, KBC, Mitsubishi UFJ Financial Group, Morgan Stanley, NatWest, Rabobank, Royal Bank of Canada, the Bank of Nova Scotia, SMBC en Société Générale.

Volledig persbericht NL.pdf - 513 KB

Stefan Coenjaerts Director Corporate Communications, Telenet