Telenet YUGO doneert € 30.000 aan goed doel na songraiser duet Arno en Zwangere Guy

Deze zomer nodigde Telenet YUGO Zwangere Guy en Arno uit om hun ding te doen met Édith Piaf’s iconische “Non, je ne regrette rien”, wat resulteerde in een eigenzinnige bewerking. Koen Mortier van CZAR draaide bovendien een caleidoscopische videoclip, voor een online songraiser: door de clip te bekijken kon je als kijker drie Brusselse organisaties steunen die de artiesten nauw aan het hart liggen. Hoe meer views de videoclip kreeg, hoe hoger het bedrag dat Telenet YUGO zou doneren. Na een periode van vier weken is het resultaat nu bekend.

Zwangere Guy overhandigde cheques

Deze ochtend werd bij Studio Brussel het resultaat van de ‘Doe Uw Ding’ songraiser wereldkundig gemaakt. Zwangere Guy kwam persoonlijk de cheques overhandigen aan de gekozen goede doelen: Volta, WeLoveBXL en CoderDojo Belgium. De drie organisaties die alle actief zijn in Brussel werden door Arno en Zwangere Guy geselecteerd omdat ze elk op hun eigen manier kwetsbare doelgroepen ondersteunen in hun (muzikale) zelfontplooiing.

“We zijn heel blij met het bedrag dat we dankzij deze songraiser-actie kunnen doneren aan de vzw’s. Deze organisaties stimuleren jongeren in het waarmaken van hun dromen en helpen hen hun eigen ding te kunnen doen, wat heel nauw aansluit bij het motto van YUGO.” - Maartje Berben & Sharon Lavaert, Communication Managers bij Telenet

Hoe meer views, hoe hoger het door Telenet gedoneerd bedrag

De videoclip, die de muzikale legendes toont op een aantal oer-Brusselse locaties, was een maand lang enkel te zien op het YouTube-kanaal van Telenet YUGO en via doeuwding.be. Hoe meer views, hoe hoger het door Telenet gedoneerd bedrag. Op 24 september werd de online songraiser afgesloten met op de teller maar liefst 350.000 views, goed voor een totaal bedrag van € 30.000. Dit bedrag zal gelijk verdeeld worden tussen de drie organisaties.

“Het was een plezier om opnieuw met mijn poulain ZG te mogen samenwerken. Het feit dat we hiermee jonge bands en artiesten een duwtje in de rug konden geven maakt het alleen maar mooier.” - Arno

Steun voor WeLoveBXL, CoderDojo en VOLTA

Tijdens de StuBru ochtendshow kwamen ook de maatschappelijke projecten zelf even aan het woord. Charlotte Desmet van WeLoveBXL: “Dankzij de inzet van Arno en Zwangere Guy kunnen we nog meer Brusselse jongeren helpen om hun diverse talenten te ontdekken en ten volle te ontplooien.” Sarah Tertyschnikow van CoderDojo Belgium valt haar bij: “Met de ingezamelde centjes kunnen wij onze werking verder uitbreiden en meer kinderen bereiken. Digitale inclusie, dat is ons doel. We zijn heel dankbaar dat Zwangere Guy en Arno voor ons gekozen hebben!” Ook Arne Huysmans van VOLTA is erkentelijk: “Dankzij deze songraiser kunnen we nog meer middelen vrijmaken om de Brusselse muziekscene te ondersteunen, en dat is broodnodig in deze uitdagende tijden. Oprechte merci aan Arno en Zwangere Guy!”

WeLoveBXL organiseert vele diverse activiteiten om Brusselse jongeren vooruit te helpen in hun zelfvertrouwen, in hun ondernemingszin, in het onderwijs en op de werkvloer.

CoderDojo is een wereldwijde, door vrijwilligers geleide gemeenschap van gratis programmeerworkshops voor jongeren tussen 7 en 17 jaar.

VOLTA is een gastvrij huis dat (beginnende) muzikanten ondersteunt in het ontwikkelen van hun ideeën en projecten.

Over YUGO

YUGO is een Telenet bundel speciaal ontworpen voor personen met zeer specifieke online/digitale noden. De bundel speelt ook in op de behoeften van cord-cutters: mensen die overschakelen van lineaire TV naar entertainment-on-demand. Met YUGO CONNECT heb je het strafste internet van Telenet in huis, en kan je genieten van ongelimiteerd vast internet. Onderweg doe je je ding met een mobiele datapot tot 30 gigabyte. Daar komt nog eens bij dat Facebook Messenger en Whatsapp met een YUGO abonnement onder Free-G vallen, en dus geen 4G verbruiken. Dit aanbod kan je voor jezelf houden, of verdelen over 2 simkaarten.  Per simkaart beschik je over 300 belminuten. Kortom, alles om uw ding te doen.

Naast deze stevige pot data en belminuten, heb je met YUGO ALL-IN ook toegang tot top entertainment – en dat alles zonder tv-box. Hoe gaat dat in z’n werk? Je streamt de YUGO TV app (en al je andere apps) op het grote scherm via een app op je smart tv of via een mediaspeler zoals de Android TV box of Apple TV. Een decoder heb je niet meer nodig. Kijk met de YUGO TV-app waar en wanneer je wil naar live tv, geniet van 7 dagen Terugkijk TV, én alle series en films in Play. Met Play geniet je van het beste entertainment: de straffe series van HBO zoals Game Of Thrones, Big Little Lies, Insecure, Westworld... en Vlaamse fictie van vroeger en nu zoals Albatros, Over de Oceaan, Callboys 2, Over water en Meisje van Plezier.