Telenet zendt Oscars live uit op Play More Cinema en GoPlay

2 maart 2023 – In de nacht van zondag 12 op maandag 13 maart is het zover: de jaarlijkse uitreiking van de Oscars. Dit jaar krijgt de awardshow een éxtra Belgisch tintje want de gelauwerde film Close, geregisseerd door Lukas Dhont, werd genomineerd in de categorie “Beste Internationale Film”. Telenet zendt de Oscars traditiegetrouw uit via Play More Cinema, maar de livestream kan je ook volgen via GoPlay. Op die manier kan heel Vlaanderen supporteren voor Close. Maandag collectieve snipperdag?

PANEL VAN FILMLIEFHEBBERS

Hopelijk ben je goed uitgerust, want de awardshow start om 1:00 plaatselijke tijd. Een halfuur voor de ceremonie start, blikt een panel van bekende koppen en filmliefhebbers, rechtstreeks vanuit Play Zuid in Antwerpen, al vooruit op de kansen van Close.

Dat panel bestaat dit jaar uit Jan Verheyen, Erik Van Looy, Robin Pront, Jennifer Heylen en moderator Britt Valkenborghs. Ook tijdens de pauzes in de US zorgt het panel voor livecommentaar vanuit de studio over de filmtoppers en de show. And there’s more: dit jaar is er voor het eerst ook publiek aanwezig in de studio bij de opnames. De cast en crewleden van Close volgen het gebeuren –bijna- vanop de eerste rij, in nauwe samenwerking met Lumière, de distributeur van Close in België.

“De Oscars zijn de enige filmprijzen die er écht toe doen, en het Oscargala is het grootste filmfeest van het jaar. Dit jaar is het nog extra spannend omdat ‘Close’ voor België in de running is voor de Oscar voor de Beste Internationale Film . Ik kijk ernaar uit om samen met mijn collega’s de uitreiking live te mogen meemaken en becommentariëren vanuit Play Zuid.” – regisseur, Jan Verheyen
Voetbalfans hebben het WK, wij hebben de Oscars! Ik kijk er zo naar uit deze nacht te beleven, vooral omdat dit jaar zo speciaal is met een Belgische nominatie. Wat heel de Close-entourage doet voor de Belgische cinema is onwaarschijnlijk en het Oscar beeldje zou de kers op een al heel schone taart zijn. Wat er ook gebeurt, ik ga huilen.
– actrice en presentatrice, Jennifer Heylen

EN DE OSCAR GAAT NAAR…

Wil je makkelijk mee kunnen praten met Erik, Jan en co? Onderstaande (genomineerde) films kan je op dit moment huren in de Telenet TV-theek.

Leo en Remi, 13, zijn vrienden sinds altijd. Tot een ondenkbare gebeurtenis hen uit elkaar drijft. Vol onbegrip zoekt Leo toenadering tot Sophie, Remi's moeder. Close, geregisseerd door Lukas Dhont, is een film over vriendschap en verantwoordelijkheid.

Elvis
Elvis beschrijft de enorm complexe dynamiek tussen rock-‘n-roll legende Presley en zijn veelbesproken manager Parker. Van Presley’s doorbraak tot aan zijn status als wereldwijde superster.

The Batman
Als een sadistische moordenaar de straten van Gotham City onveilig maakt, is Batman genoodzaakt om de hele zaak te onderzoeken. Batman en Commissioner Gordon raken verstrikt in een gevaarlijk kat-en-muisspel.

Triangle of Sadness
Carl en zijn partner Yaya worden op een luxueuze cruise uitgenodigd. Door een ongeluk zinkt het jacht en strandt het koppel met enkele miljardairs en een schoonmaakster op een afgelegen eiland.

Mrs. Harris goes to Paris
Stap in de wereld van haute couture met ‘Mrs. Harris goes to Paris!’. Deze film vertelt het verhaal van een simpele huishoudster, gespeeld door Lesley Manville, die haar alledaags leven inruilt voor een onvergeetelijke reis naar Parijs om haar droomjurk van Christian Dior te kopen.

PRAKTISCHE INFORMATIE

Play More klanten kunnen de awardshow vanaf 00u30 op Play More Cinema bekijken (kanaalnummer 300 in Vlaanderen en kanaalnummer 320 in Brussel). Klanten zonder Play More kunnen makkelijk streamen via GoPlay.

Slaap je toch liever een nachtje door? De samenvatting van de Oscars zal donderdag 16/03 om 23u05 uitgezonden worden op Play5, net na de Oscarwinnende film Bohemian Rhapsody.