The Park brengt nieuwe in-home ervaring met augmented reality app voor nieuwe K3 single ‘Piramide van Liefde’

The Park brengt nieuwe in-home ervaring met augmented reality app voor nieuwe K3 single ‘Piramide van Liefde’

The Park brengt in samenwerking met Studio 100 entertainment tot bij je thuis, dit aan de hand van een interactieve app van de nieuwe  K3-single "Piramide van Liefde". Klaasje, Marthe en Hanne dansen via augmented reality de choreografie van dit nieuwe nummer bij jou thuis of elders. Sterker nog: je kan via deze app samen met je favoriete K’tje het nieuwe dansje zelf doen. 

 

Primeur: K3 in 3D

Het is de allereerste keer dat K3 in een 3D-versie te zien is. Studio 100 werkte samen met The Park, de virtual reality-entertainment locaties van Telenet, om dit innovatieve project te realiseren. De meisjes werden volledig 360° rondom gefilmd, dit aan de hand van opnames in een green key setup die aan volumetric capturing doet. 

Het resultaat is dat je via de app K3 in augmented reality bij je thuis de choreografie van het nieuwe nummer ziet uitvoeren. K3 is hierdoor nog nooit zo levensecht vlakbij geweest via je smartphone of tablet. De fans kunnen met de interactieve app niet alleen K3 overal laten dansen waar ze maar willen, ze kunnen ook samen met Hanne, Marthe of Klaasje een eigen video van het bijhorende dansje maken. 

 

 

Philippe De schutter, CEO The Park: Naast onze traditionele VR ervaringen hebben we al een paar keer samengewerkt met content producenten om de kijker of de fan actief te betrekken bij een tv-programma of serie. Ik ben dan ook erg blij met deze samenwerking met Studio 100 waarbij we ook naar een jongere doelgroep de mogelijkheden van technologie en entertainment gaan inzetten. De afgelopen maanden was in-home entertainment belangrijker dan ooit. We zijn met The Park gestart met onze externe locaties, maar willen ook meer bij de mensen thuis geraken. Een eerste stap was het aanbieden van VR-headsets die voor drie dagen gehuurd kunnen worden. Nu brengen we met deze augmented reality app K3 tot bij de kinderen thuis. ” 
Hanne: “Na onze speciale presentatie van ons nieuw album ‘Dans van de Farao’ via livestream, zijn we bijzonder fier op dit volgende innovatieve project.”
Klaasje: “Zeker in deze coronatijden is deze app bijzonder dankbaar. Omdat wij het publiek nu helaas niet fysiek tijdens onze shows kunnen ontmoeten, komen wij dansen op de salontafel bij de mensen thuis!”
Marthe: “Het is echt bijzonder wat er door nieuwe technologieën allemaal mogelijk is en daar stappen we als K3 graag in mee.”

 

 

Praktisch

'Piramide van Liefde' is de nieuwe single van het album ‘Dans van de Farao’ en de gelijknamige film. Bij heropening van de bioscopen in 2021 kan je deze film komen bekijken in de zalen van Kinepolis en andere bioscopen in Vlaanderen en Brussel.’ Je kan de app ‘Piramide van Liefde’ gratis downloaden in de App Store of bij Google Play. Augmented Reality is een nieuwe en innovatieve technologie die het beste werkt bij recente smartphones/tablets (maximum 3 jaar oud).

Fans die samen met K3 dansen en hun video delen op Facebook, Instagram of Tiktok met hashtag #K3in3D maken kans op verschillende exclusieve prijzen, oa tickets bij The Park.  Om alle fans de mogelijkheid te geven om deel te nemen aan de wedstrijd, kunnen ook gewone dansfilmpjes ingestuurd worden waarin meegedanst wordt op het nieuwe nummer.

 

 

 

 

 

 

Over THE PARK

The Park werd gelanceerd in 2018 en is een ‘corporate venture’ van Telenet en 9.5 Magnitude Ventures met de missie om de toekomst van entertainment naar het grote publiek te brengen. The Park biedt immersive virtual reality ervaringen en een voorbeeld van wat we ‘phygital entertainment’ noemen. Het biedt mensen een team-ervaring die op de grens tussen het fysieke en digitale leven zit.

The Park is in 2 jaar reeds gegroeid naar 7 locaties in België en Nederland (Antwerpen, Gent, Hasselt, Kortrijk, Brussel, Eindhoven en Breda). Sindsdien kreeg The Park al meer dan 120.000 bezoekers over de vloer. Bij The Park ontsnapt men even aan de realiteit met vrienden, familie, collega's, tijdens een vriendenactiviteit, gezinsuitstap of als teambuilding. De spelers bepalen tijdens het spel zelf het verloop van de verhaallijn. De ervaringen die bezoekers kunnen spelen, ontwikkelt The Park zelf. Ze zijn toegankelijk voor alle leeftijdsgroepen. Je kan bij The Park oa gaan mollenjagen in De Mol (gebaseerd op bekende TV format), gijzelaars bevrijden als een echt SWAT team in De Dag (TV serie op EEN), een bom ontmantelen in NanoClash of griezelen en zombies achternazitten in The Hallow.

www.theparkplayground.com

 

Over Telenet BV

Als aanbieder van entertainment- en telecommunicatiediensten in België is Telenet Group steeds op zoek naar de perfecte beleving in de digitale wereld voor zijn klanten. Het bedrijf spitst zich onder de merknaam Telenet toe op het aanbieden van digitale televisie, hogesnelheidsinternet en vaste en mobiele telefoniediensten aan residentiële klanten in Vlaanderen en Brussel.

Onder de merknaam BASE levert het mobiele telefonie in België. De afdeling Telenet Business bedient de zakelijke markt in België en Luxemburg met connectiviteits-, hosting- en security oplossingen. Meer dan 3000 medewerkers hebben samen 1 doel voor ogen: leven en werken eenvoudiger en aangenamer maken.

Telenet Group is een onderdeel van Telenet Group Holding nv en is een 100%-dochtervennootschap van Liberty Global. Liberty Global is één van 's werelds grootste geconvergeerde video-, breedband- en communicatiebedrijven, innoveert en versterkt mensen in zes landen in Europa om optimaal gebruik te maken van de digitale revolutie. Voor meer informatie, surf naar www.telenet.be.

Op deze overviewpagina op de Streamz pressroom delen we de Streamz premières, de Streamz+ premières en de beeldenbank waarop alle visuals van alle series beschikbaar zijn.

Telenet newsroom: press.telenet.be

 

Telenet BV
Liersesteenweg 4
2800 Mechelen
BTW BE 0473.416.418
RPR Antwerpen, afd. Mechelen