Tijdelijke korting van tien euro per maand voor Play Sports klant

• Nog geen overeenkomst met Eleven Sports bij start van het nieuwe voetbalseizoen
  • Telenet betaalt op die manier streamingabonnement voor de klant, zodat die toch Belgisch voetbal kan kijken

Mechelen, 7 augustus 2020.  Telenet heeft voorlopig geen akkoord kunnen bereiken met Eleven Sports voor het uitzenden van de Jupiler Pro League.  Om die reden zal de operator vanaf 11 augustus een korting toekennen van 10 euro per maand op alle huidige en nieuwe Play Sports abonnementen en dit zolang er geen overeenkomst bereikt wordt met de rechtenhouder. Ondertussen blijven de onderhandelingen over de uitzendrechten van de Pro League met Eleven wel doorlopen.

Telenet en Eleven Sports zijn nog steeds in onderhandeling over de uitzendrechten van het Belgische voetbal voor de komende vijf jaar. De operator streefde ernaar zijn abonnees Belgisch voetbal aan te bieden vanaf de start van het seizoen maar kwam nog niet tot een akkoord met de rechtenhouder. Daarom kent Telenet, zolang er geen overeenkomst is, een korting van 10 euro per maand toe op Play Sports. Hiermee vergoedt de operator de prijs die Eleven vraagt voor zijn streamingdienst met Belgisch voetbal.

Jeroen Bronselaer, verantwoordelijke voor residentiële marketing bij Telenet “We vinden het erg jammer dat we onze klanten geen Belgisch voetbal kunnen aanbieden bij de start van het nieuwe seizoen. We beseffen hoe belangrijk voetbal en hun favoriete club zijn voor veel van onze abonnees, zeker in tijden waarin we niet naar het stadion kunnen. We willen ver gaan om de supporters Belgisch voetbal aan te bieden, maar mogen een marktconforme prijs voor de uitzendrechten ook niet uit het oog verliezen. Momenteel komen we helaas niet tot een redelijk akkoord met de rechtenhouder. We blijven onderhandelen met Eleven Sports om tot een vergelijk te komen. Tot het zover is, willen we voor onze klanten de prijs van het streamingabonnement bij Eleven betalen. Dit doen we door de korting van €10/maand op Play Sports aan te bieden.”

Daarnaast biedt Telenet vanaf 8 augustus de mogelijkheid om een Chromecast toestel aan te kopen voor 25 euro, een korting van 35% op de standaardprijs. De promotie geldt voor de huidige Play Sports klanten en alle klanten die eerder in 2020 een abonnement hadden op Play Sports. Zo kunnen klanten die zich abonneren op de streamingdienst van Eleven Sports met Belgisch voetbal, toch ook kijken op het grote scherm.

Bij Play Sports kunnen klanten nog steeds terecht voor verschillende internationale voetbalcompetities zoals de Premier League, Eredivisie, Europa League, La Liga, de Serie A en de Bundesliga. Ook andere sporten zoals veldrijden, basketbal, hockey, tennis, golf en Formule 1 blijven deel uitmaken van het pakket.

Stefan Coenjaerts Director Corporate Communications, Telenet