BASE geeft zijn prepaid aanbod een boost: meer eenvoud en daarbovenop tot vier keer meer mobiele data en onbeperkt bellen naar alle BASE-klanten

Maandag 17 augustus 2020 – BASE verbetert zijn prepaid aanbod om nog meer rekening te houden met de specifieke behoeften van prepaid klanten, of ze nu vooral geïnteresseerd zijn in data, een echte datahonger hebben of liever telefoongesprekken voeren met hun familie.

Belangrijkste elementen van het nieuwe aanbod:

• Eenvoud: één product in plaats van twee zoals tot nu toe
  • Twee tot vier keer meer gratis data bij herladen voor minstens € 10
  • Onbeperkt bellen naar alle BASE-klanten (prepaid of niet) bij herladen voor minstens € 10
  • Verlaging van het tarief per minuut van 30 tot 25 eurocent
  • Aanvullende opties voor nog meer data

Allereerst wordt het aanbod vereenvoudigd, omdat we van twee producten naar slechts één gaan. De klant hoeft niet meer te kiezen tussen gratis minuten naar alle netwerken en gratis minuten naar andere BASE-klanten. Voortaan kan hij profiteren van één product dat aan alle behoeften van traditionele gebruikers van een mobiele telefoon voldoet: mobiele data, bellen naar BASE-klanten en andere netwerken, en sms’en.

Vanaf 17 augustus a.s. kunnen BASE-klanten kiezen uit vier bedragen om hun simkaart te herladen: € 5, € 10, € 15 of € 25. In de laatste drie gevallen krijgt hij, naast een tegoed van de genoemde waarde, gratis mobiele data oplopend tot 8 GB (bij herladen voor € 25) om zorgeloos te surfen, plus onbeperkt bellen naar alle andere BASE-klanten, zowel prepaid als niet-prepaid:

• Bij herladen voor € 10 krijgt de klant bovenop zijn tegoed 1 GB gratis data, onbeperkt bellen naar BASE-klanten en 250 sms’jes
  • Bij herladen voor € 15 krijgt de klant bovenop zijn tegoed 4 GB gratis data, onbeperkt bellen naar BASE-klanten en 1000 sms’jes
  • Bij herladen voor € 25 krijgt de klant bovenop zijn tegoed 8 GB gratis data, onbeperkt bellen naar BASE-klanten en 5000 sms’jes

Een klant die besluit om voor € 15 (het meest gangbare bedrag) te herladen, ontvangt dus vier keer meer mobiele data als eerst, namelijk 4 GB in plaats van de huidige 1 GB (2 GB online).

En dat is nog niet alles: dankzij de opties voor extra data kan hij het tegoed dat nog op zijn kaart staat, naar wens inwisselen om nog langer te surfen. BASE voegt namelijk twee nieuwe opties toe: de klant kan € 15 tegoed inwisselen tegen 4 GB extra data en € 25 tegoed tegen 8 GB.

De extra’s en opties blijven 30 dagen geldig, terwijl het tegoed 12 maanden geldig blijft. En als de klant binnen de 30 dagen voor minstens € 10 herlaadt, wordt de geldigheid van de resterende mobiele data automatisch verlengd. In dat geval gaan er geen data verloren, waarmee BASE zich van andere providers onderscheidt.

En als klap op de vuurpijl heeft dezelfde klant die voor € 15 herlaadt, recht op 60 belminuten met zijn tegoed tegenover eerst 45 minuten. Dat komt omdat het tarief per belminuut binnen het tegoed met 5 cent wordt verlaagd en van 30 naar 25 cent gaat (ongeacht het herlaadbedrag).

Om van deze voordelen te profiteren, hoeft de klant zijn kaart niet noodzakelijk online (My BASE-app of www.base.be) te herladen. Dat is namelijk overal mogelijk: BASE shops, supermarkten, BASE dealers, nachtwinkels, tankstations enz.

De vernieuwing van het prepaid aanbod van BASE was noodzakelijk om te voldoen aan de behoeften van de klanten, die op zoek zijn naar meer eenvoud en steeds meer data willen.

"Logischerwijze stellen we in het prepaid segment dezelfde voortdurende trend vast als in het segment van de abonnementen: klanten, vooral jongeren tussen 18 en 35 jaar, verbruiken steeds meer mobiele data. Aan de andere kant blijven telefoongesprekken heel belangrijk voor bepaalde categorieën prepaid klanten. Die mochten we dus ook niet vergeten. Daarom wilden we ook unlimited bieden voor alle BASE-klanten. We stellen namelijk vast dat het BASE Community-effect zeer aanwezig blijft”, zegt Gérald Demortier, die bij Telenet verantwoordelijk is voor het merk BASE.

En hoewel het soms anders lijkt, heeft het prepaid aanbod nog steeds een vaste plek in onze samenleving.

“Hoewel we de laatste jaren een neerwaartse trend zien, denken we dat er altijd een markt voor prepaid kaarten zal zijn. Mensen voelen zich aangetrokken tot dit specifieke aanbod, omdat het hun meer controle en flexibiliteit biedt. En ook al bieden onze abonnementen steeds meer flexibiliteit, alleen de prepaid kaarten komen tegemoet aan bepaalde bijzondere behoeften, zoals volledig controle over het verbruik”, legt Gérald Demortier uit.

Deze wijzigingen gaan op 17 augustus a.s. in. Bestaande klanten die ervan willen profiteren, moeten de keuze maken om over te stappen op dit nieuwe tariefplan (via de shops, de BASE-app, het callcenter of de website). Nieuwe klanten komen er automatisch voor in aanmerking.

Kijk voor meer informatie op: www.base.be

Nieuws BASE