Blu Samu en 22heures30 treden op tijdens het drive-in concert van Telenet YUGO

Telenet YUGO maakt samen met Brusselse vzw’s We Love BXL en Volta allereerste drive-in openluchtconcert mogelijk in Brussel met Blu Samu en 22heures30.

YUGO van Telenet neemt gedurende vier weken de drive-in cinema van het Brusselse Tour&Taxis over om naast het aanbieden van films, ook het eerste Belgische openluchtconcert mogelijk te maken sinds de quarantaineperiode. Kom op zaterdag 19 september met je auto naar de Movie Drive en geniet van een coronaproof concert met upcoming talent Blu Samu en 22heures30. Tickets zijn verkrijgbaar via de Movie Drive website.

UPCOMING TALENT

22heures30, een jonge dj die deel uitmaakt van het officiële DJ-team van NRJ, zal het podium opwarmen voor Blu Samu met een mix van bangers en classics uit het urban, afro en dancehall-genre. Blu Samu is een Belgische rapper-singer-songwriter met Portugese roots die opgroeide in Antwerpen. Deze R&B-koningin bracht in 2015 haar EP ‘BLUE’ uit, waarmee ze haar eigen muziekstijl ontwikkelde en hiphop verzoende met soul. Beide dames maakten van Brussel hun thuishaven en zullen het beste van zichzelf geven tijdens het YUGO Drive-in concert op groot podium voor het gigantische cinema-scherm.

DOE UW DING

Het motto ‘doe uw ding’ en het ondersteunen van lokaal talent is één van de grote drijfveren van Telenet YUGO. Dat werd eerder al duidelijk bij de ‘Doe uw ding’ songraiser waarin muzikale rebellen Zwangere Guy en Arno samen het iconische nummer ‘Non, je ne regrette rien’ van Edith Piaf brachten. Met de videoclip willen ze 500.000 views bereiken - waarvan momenteel reeds 70% werd behaald - om vervolgens een mooie som te doneren aan Brusselse goede doelen Volta, We Love BXL en CoderDojo. Deze Brusselse vrijwilligersorganisaties helpen jongeren in het ondernemen en waarmaken van hun dromen.

CORONAPROOF

Door de huidige omstandigheden zijn openluchtbioscopen zoals de Movie Drive zeer in trek, maar van grootschalige drive-in concerten was nog geen sprake. Telenet YUGO maakt het nu mogelijk om zaterdag 19 september vanuit de auto opnieuw te kunnen genieten van livemuziek. Naast het feit dat je de optredens live kan meevolgen op het grootste scherm van Europa – zo groot als een basketveld! - zal je ook vanuit de auto kunnen interageren met de artiesten en met de andere toeschouwers dankzij een app op je smartphone.

YUGO DRIVE-THROUGH

Bij aankomst op de Tour & Taxis-parking kan je gedurende een maand de YUGO Drive-Through ontdekken. Terwijl je door het parcours rijdt mag je je verwachten aan allerlei 'social' challenges. Zo is er een ‘TikTok carwash’ waar je zelf TikTok-videos zal kunnen opnemen, een ‘Carpool Karaoke’ om samen met je gezelschap de longen uit je lijf te zingen (TikTok is immers het vroegere musical.ly) en een uitdagende ‘BXL Stream quiz’ waarin je enkele Brusselse hotspots zal moeten herkennen. Tenslotte kan je jezelf, je gezelschap en de sfeer vereeuwigen op pellicule in de ‘Car-fie Photobooth’.

Zaterdag 19 september 2020

Deuren gaan open om 19u

• 20u-21u: 22heures30
  • 21u15-22u: Blu Samu

PRAKTISCH

• Tickets en programmatie kan je terugvinden op de Movie Drive website: www.moviedrive.be. Een ticket voor het concert kost €30.
  • Snacks en drankjes kan je bestellen via een drive-in service vanuit je wagen.
  • Indien je geen wagen ter beschikking hebt, kan je gemakkelijk een Poppy voertuig reserveren voor de avond en hiermee je plekje verzilveren in de YUGO Drive-in. Meer info op www.poppy.be
  • Om alles COVID-proof te laten verlopen, wordt er gevraagd om - wanneer je de auto verlaat of even naar de WC wil - een mondmasker te dragen en de social distancing aanwijzingen op de grond te respecteren.
  • Locatie: Havenlaan 90, 1000 Brussel